Belföld

Rolls-Royce-ok Oroszországban – csak drága legyen!

Szinte vakon rendelt magának több orosz milliomos a Rolls-Royce Phantomból néhány nappal azután, hogy a szuperluxus személyautók oroszországi forgalmazásáról a kereskedő aláírta a szerződést.

Az orosz megrendelőket az sem riasztotta el a Phantom gyors megvásárlásától, hogy a BoriszHof cég az európai árnak csaknem duplájáért, 320 ezer helyett 600 ezer euróért kínálja az új Phantom alapmodellt. No nem a kereskedő a mohó; a 4 éves garanciával árusított kocsit az orosz vámteher drágítja meg ennyire.

A méregdrága Rolls-Royce-ok forgalmazásával és szervizével eddig egy cég sem foglalkozott Oroszországban; a hálózat megszervezéséről a BoriszHof a napokban zárult frankfurti autószalonon írt alá megállapodást.


Minél drágább

Oroszországban szakértők becslése szerint már most mintegy száz Royce gurul, s a BoriszHof azt tervezi, hogy évente legalább tíz Phantomot értékesít a vastag pénztárcájú orosz új gazdagoknak, vagy – ahogy hazájukban nevezik őket – új oroszoknak, akik a Gazeta című orosz lap szerint egyedül a presztízs számít. Körükben annál kelendőbb egy fogyasztási cikk, minél drágább – írja a Távirati Iroda moszkvai tudósítója.

A Phantomban egyébként – amelyből az első példány 2002 végén gördült le az angliai gyártószalagról – egy 6,75 literes 12 hengeres V-motor dolgozik, amely 240 kilométeres óránkénti sebességgel is képes röpíteni a kocsi utasait. Az elegáns, több vonásában a múlt század 30 éveinek divatját idéző Phantom hátsó ajtajai hátrafelé nyílnak.


Minden, ami luxus

A lap szerint az olyan egyéb, szuperluxus személyautók eladási statisztikái alapján, mint a Bentley és a Maybach, a Phantom forgalmazója sem fog kereslethiányra panaszkodni. A két előbbi modellre már csak 2004 őszére és 2005 tavaszára vesznek fel előjegyzést, az orosz újgazdagok sorban állnak a ritka kocsikért. A Bentley-t és a Maybach-ot év eleje óta forgalmazzák Oroszországban, a kereskedők pár nappal a nyitás után eladták idei értékesítési keretüket. Bentley-ből tucatnyi kocsi talált gazdára, s további 60-ért már kifizették a foglalót, Maybach-ból 14-et vásároltak meg.

Orosz Rolls Royce


A Gazeta arról is írt, hogy ezek a luxuskocsik nem a Szovjetunió szétesésével és az újgazdag réteg kiemelkedésével érkeztek meg az oroszokhoz. 1917 előtt Royce-on közlekedett az utolsó cár, II. Miklós. Az 1917 októberi forradalom után két Rolls Royce Silver Ghost modellel járta az országot Lenin, Sztálin pedig később több ilyen járművet is rendelt



Rolls-Royce-ok Oroszországban – csak drága legyen! 1

Lenin országjáró luxusautója


magának. Állítólag az exkluzív márka szerelmese volt Leonyid Brezsnyev pártfőtitkár, a 70-es években rajta kívül más minden bizonnyal nem gyűjthetett ilyen autókat a Szovjetunióban. Az utóbbi évtized politikusai közül Dzsohar Dudajev megboldogult csecsen elnökről lehetett tudni, hogy vett magának egy Rolls-Royce-t.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik