Az augusztus 25-én kezdődött megbeszélések a határidőlejárta előtt sikerrel befejeződtek (a határidó október 1. volt) – jelentette vasárnap a Beta hírügynökség a privatizációs hivatalból származó forrásokra hivatkozva. A Beopetrol megvételéről szóló szerződést a jövő héten, valószínűleg szeptember 26-án írják alá.
A szerbiai privatizációs ügynökség augusztus végén jelentette be, hogy a Mol Rt. ajánlatával szemben a Lukoil orosz olajipari óriás nyerte meg a Beopetrol privatizációs tenderét.
A Lukoil 117 millió euró készpénzt és további 85 millió eurós befektetést ajánlott a Beopetrol eladásra kínált 79,53 százalékáért, ezen felül összesen nyolcmillió eurót szánt a privatizációs tender által meghatározott szociális program végrehajtására. A magyar cég 101 millió eurót ajánlott az állami résztulajdon megvételéért, 84 milliót szánt volna a befektetésekre, s 5,35 millió eurót a szociális program végrehajtására.
Áldott Zoltán, a Mol stratégiai igazgatója úgy nyilatkozott a belgrádi sajtónak, hogy a Mol-t továbbra is érdekli a szerbiai piac, s lépni fog, amennyiben eredménytelenül zárulnak a megbeszélések a Lukoillal, de ha az orosz vállalat mégsem áll el a Beopetrol megvásárlásától, azon lesz, hogy részt vegyen a legnagyobb szerbiai olajipari vállalat, a NIS privatizációjában.
A Beopetrol Szerbia második legnagyobb olajipari vállalata, 400 ezer tonna olajat és olajszármazékot értékesít évente 207 szerbiai töltőállomásán.
A Lukoil jelenleg nagyobb – 19 milliárd hordós – olajtartalékkal rendelkezik a világ bármelyik olajipari vállalatánál. Tavaly több mint húszmillió tonna olajat exportált, és az olajszármazékok kivitele meghaladta a tízmillió tonnát. Az éves forgalma 15 milliárd dollárra rúg. A vállalatnak a világ harminc országában vannak érdekeltségei, közel 4,1 ezer töltőállomása van, és 150 ezer embert foglalkoztat.
A Lukoil már minden balkáni országban jelen van. A cég elnöke, Vagit Alekperov múlt heti belgrádi látogatásán úgy nyilatkozott: vizsgálják annak a lehetőségét, hogy behozható-e gáz a térségbe. A Lukoil azt szeretné, hogy 2005-ig a Gazprom után a második legnagyobb orosz gázszállítónak tornázza fel magát – mondta Alekperov.