Belföld

Renault Mégane és Scénic – már heten a családban

Új tagok érkeztek a Mégane családba: az újszülöttekkel együtt ezentúl már hét különböző karosszériavariánssal rendelhető a 2003-as év autója. Van itt minden: a kombitól kezdve az egyterűn át egészen a kupé-kabrióig.

 Rövid teszt

A Mégane sorozat hazai bemutatóján lehetőségünk volt kipróbálni a Limousine-t, a Grandtourt és a Scénic II-t is. A négyajtós és a kombimodell helykínálata számottevően megnőtt. Ezáltal a kocsik használhatósága is javult, a hatalmas csomagtérnek köszönhetően pedig hosszú utazásokhoz is remek partner a két modell bármelyike. A Scénic II elődjénél sokkal stabilabb lett, karosszériája érezhetően kevésbé dől. A futómű remekül nyeli el az útegyenetlenségeket, a kormány visszatérőereje azonban szokatlanul intenzív. Az új váltómechanizmus jól végzi dolgát, rövid úton pontosan kapcsolható a váltó. A motorok terén egyértelműen az 1,9 literes 120 lovas dci az ász, hiszen a nyomatékos motor kis fogyasztás mellett is nagyon dinamikusan mozgatja az egyterűt. Az 1,5-ös dízel szintén jó választás, ám ez a motor már jóval zajosabban üzemel.

Limousine és Grandtour

Hazánkban különösen nagy népszerűségnek örvendenek a lépcsőshátú modellek. Ez a karosszériaforma főleg a családosok által kedvelt, hiszen egy ilyen autó lényegesen nagyobb csomagtérrel rendelkezik, mint a 3 vagy az 5 ajtós variánsok. A Renault Mégane Limousine ráadásul még az utastérben is nagyobb helyet biztosít, mivel tengelytávja 61 milliméterrel nagyobb, mint a Mégane Berlinének. Ennek köszönhetően a négyajtós verzióban hátul érezhetően megnőtt a lábtér, és így némiképp megérdemelt a Limousine név. Ilyen néven egyébként csak hazánkban kerül piacra a négyajtós variáns.

Mind a lépcsőhátú, mind a kombi modell örökli a Mégane II sorozat alaptulajdonságait: így mindegyikben megtalálható a komplett harmadik generációs utasvédelmi rendszer (SRP3), amit kívánságra akár 8 légzsákkal is felszerelnek. Belterük kialakítása valamint kényelmi berendezéseik listája gyakorlatilag azonos az alaptípuséval. Nincs különbség a motorok terén sem, hiszen továbbra is három benzines, és két dízel alkotja a palettát.


Renault Mégane és Scénic – már heten a családban 1


Scénic II


Renault Mégane és Scénic – már heten a családban 2

Kattintson a képre!

A Mégane sorozat legsikeresebb modellje, a Scénic is teljesen megújult. A kategóriateremtő autóra rá is fért, hiszen 1996-os bemutatása óta már rengeteg konkurens tűnt fel a piacon. A kocsi külsejében próbál igazodni a Mégane sorozat többi modelljéhez, így például látványos változásként markánsabb orr- és farkiképzést kapott. Tovább nőtt az autó eddig sem szűkös helykínálata, ráadásul az új modellben sokkal jobb a beltér variálhatósága.


Renault Mégane és Scénic – már heten a családban 3

Kattintson a képre!

Újdonság a két első ülés közé helyezett, menetirányban tologatható tárolódoboz, melynek tetején még két apró könyöktámasznak is jutott hely. A kocsi utasterében összesen 90 liternyi tárolórekesz van, ami éppen megegyezik néhány exkluzív sportkocsi összrakterének méretével.

A Renault mérnökei teljesen átformálták a Scénic műszerfalát, mely ezentúl magába foglalja a váltókart is. Szintén újdonság a hatalmas, 1,6 négyzetméteres nyitható panorámatető, amely alatt igazi élmény az autózás. A kocsi felszereltésége és motorizáltsága gyakorlatilag azonos a Mégane sorozat többi tagjáéval.


Renault Mégane és Scénic – már heten a családban 4

Kattintson a képre!

Coupé-Cabriolet

A Mégane II-es modellek legszebb, és ugyanakkor legújabb típusa a Coupé-Cabriolet. A rendkívül szép vonalvezetésű kocsi igazi világújdonságot tartogat, hiszen ebbe az autóba szerelnek először szériában lehajtható üvegtetőt. Elektrohidraulikus rendszerének köszönhetően a kocsi 22 másodperc alatt átalakítható kupéból kabrióvá. A középkategóriás átváltozóművész az októberi Budapest Autószalonon mutatkozik be, ahol remek alkalom nyílik majd az összehasonlításra, hiszen jelen lesz az örök rivális, a Peugeot 307 cc is.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik