Belföld

A Jukosz ellenőrzi a Moszkovszkije Novosztyit

A Yukos olajkonszernhez közel álló orosz pénzalap vette át a nagymúltú Moszkovszkije Novosztyi című hetilapot, és a bíráló szellemű Jevgenyij Kiszeljov tévés újságírót nevezte ki a főszerkesztőjévé.

Kiszeljov csütörtökön Moszkvában közölte az Interfax
hírügynökséggel, hogy vissza akarja nyerni a liberális hetilapnak az 1980-as években, a glasznoszty (nyíltság) időszakában élvezett népszerűségét.


Kiszeljov az NTV főszerkesztője volt 2001 áprilisáig, amíg a tévéadót állami ellenőrzésű Gazprom meg nem szerezte, amivel a Kreml politikai ellenőrzése alá került. Azóta Kiszeljov két újabb tévéprojektumát, a TV6-ot, majd a TVSZ-t is bezárták, mindkét esetben adósságaikat hozva fel indokul.


Az eredetileg a szovjet külföldi propaganda céljára alapított Moszkovszkije Novosztyi (Moscow News)évtizedeken át a liberális értelmiség szócsöve volt Moszkvában. A hetilapot a Nyílt Oroszország nevű alap szerezte meg, amely mögött a Yukos részvényesei állnak – adta hírül a dpa.

Ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.