Belföld

Nőtt a mobiltelefonok forgalma a második negyedévben

A változó divat, a piacok éretté válása a második negyedévben is elősegítette a mobiltelefonok eladását, 12 százalékkal többet adtak el, mint egy éve, állítja a Gartner legfrissebb jelentése.

A vizsgált időszakban 114,9 millió készüléket adtak el világszerte, ami 2 százalékkal meghaladja az előző negyedév forgalmát is, olvasható a kedden közzétett jelentésben. Éves összehasonlításban az első negyedév forgalma is nőtt, így biztató az a fejlemény, hogy két egymást követő negyedévben növekedés volt tapasztalható, hiszen a piac az elmúlt két évben stagnált.

Az sem mellékes, hogy az iparnak sikerült növelnie az eladásokat a SARS járvány ellenére az ázsiai, csendes-óceáni régióban. Az eladások növekedésének mértéke Japánban, Latin-Amerikában, Közép és Kelet-Európa fejlődő piacain, valamint a Közel-Keleten és Afrikában meghaladta a kutatók várakozásait. Az érett piacokon, Nyugat-Európában és Észak-Amerikában „a csereciklus” a drágább és funkciógazdagabb készülékek eladásán lendített.

A Nokia továbbra is vezet az eladott készülékek számát tekintve, tavaly az eladott készülékek 34,2 százaléka származott tőle, az idén a második negyedévben 35,9 százalékra növelte részesedését – ezt segítette az is, hogy megjelent készülékeivel a CDMA piacon is. Kína a SARS miatt visszavetette a Motorola részesedését 17 százalékról 14,6-ra. A harmadik legnagyobb készülékszállító a Samsung volt 9,9 százalékkal, őt követi a Siemens 7 százalékkal, és a sort a Sony Ericsson zárja 5,5 százalékkal.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik