Belföld

Alfa Romeo újdonságok – jelen és jövő

Az olaszok sikermárkája, az Alfa Romeo idén két újdonsággal érkezik Frankfurtba, az Autószalonra, de tudni lehet, hogy a cég további különleges modelleket is tartalékolt a közeljövőre.

A komoly gazdasági nehézségekkel küszködő FIAT csoport legsikeresebb márkája, az Alfa Romeo nagyszabású modellfrissítésre készül. A legendás olasz gyár sikermodelljét, a 156-ost, és a Spidert már elérte a megújulás szele, így most a nagy autón, a 166-oson a sor.


Alfa Romeo újdonságok – jelen és jövő 1


Alfa Romeo 166

A 166-os formai megújítását, már nem lehetett tovább halogatni, hiszen a csúcsmodell még az előző generációs Alfa designt követi, és így feltűnően kilóg a 147-es által megszabott agresszív, rendkívül sportos márkaarculatból. Éppen ezért az olaszok szokatlanul dinamikus, marcona külsővel dobták fel a kissé korosodó modellt.

A 166-os új, csinosabb lökhárítót kapott, amely immáron a mélyrenyúló függőlegesen elnyújtott Alfa-pajzsot rejti. Ezzel párhuzamosan módosították a gépháztető domborulatait és a levegőbeömlők nyílásait is. A tervezők emellett alaposan átdolgozzák az első lámpákat, melyek ezúttal vetítőlencsét is kaptak.



Alfa Romeo újdonságok – jelen és jövő 2


A formai változtatások mellett a motorválasztékot is felfrissítik, bár a 166-osban újnak számító motorok már mind bemutatkoztak más Alfa típusokban. Az alapverzióban továbbra is a 2 literes Twin Spark dohog, mely ezúttal nem kapta meg a közvetlen befecskendezéses JTS technikát. Szintén marad a kizárólag automataváltóval szerelt 220 lóerős háromliteres hathengeres.

A sportos vezetési élményt, ezúttal a GTA modellekből ismert 3,2 literes V6-os 240 lovas aggregát garantálja. Akinek azonban ez sem elég, azt bizonyára megnyugtatja az a hír, hogy ebből az erőforrásból készül egy brutálisabb verzió is, az 300 lóerejével kényezteti a sebesség megszállottjait.



Alfa Romeo újdonságok – jelen és jövő 3


A takarékosabb üzem kedvelőinek két dízelmotorral kedveskedik az Alfa Romeo, mindkettő 5 hengeres 2,4 literes Multijet JTD. A kisebb 150, a nagyobb pedig 175 lóerős teljesítménnyel. A megújult 166-ost élőben először a Frankfurti Autószalonon lesz látható.

GT Coupé

Ugyanott mutatkozik be az olaszok legújabb üdvöskéje, a GT Coupé szériaérett változata. A kocsi ugyan már látható volt Genfben, de akkor még csak koncepcióként. A kétajtós túraautó a 156-os alapjaira épül, formatervét pedig a neves Bertone stúdió jegyzi. A kupé örökli a négyajtós motorjait, így elérhetők a 140 és 156 lóerős benzinesek, és az 1,9 literes dízel is. A csúcsmodell várhatóan a 3,2 literes 250 lóerős GTA lesz.



Alfa Romeo újdonságok – jelen és jövő 4


A kocsi belül különleges kárpitot kap: az Alfatex nevű mikroszálas anyag a gyár szerint rendkívül elegáns és kényelmes. Az autó felszereltsége pazar, hiszen megtalálható benne a multifunkciós központi kijelzőtől kezdve a kétzónás klímán át a csúcskategóriás hi-fi berendezésig szinte minden. Az olaszok tervei szerint a GT Coupé gyártása hamarosan megkezdődik, és az első példányok még idén piacra is kerülnek.



Alfa Romeo újdonságok – jelen és jövő 5


A jövő hírnöke



Az Alfa Romeo sportosabb márkaarculata csupán a kezdet, mert hamarosan két, eddig nem látott modell is feltűnik. Jövőre érkezik 156-os összkerekes GT-változata, egy emelt hasmagasságú többfunkciós szabadidő-autó. Leginkább Subaru Forester vagy az Audi Allroad stílusára emlékeztet.

Ezt a modellt 2005-ben a Kamal követi, amely valódi terepjáró. A BMW X5 és a Mercedes ML konkurenciájának szánt SUV (Sport Utility Vehicle) a legszebb olasz hagyományokat követve igazán sportos, és szép designnal várja a megméretetést.
Címkék: archívum

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.