Az M7-es autópálya Becsehely-Letenye és a hozzá kapcsolódó M70-es autóút Letenye-Tornyiszentmiklós közötti, összesen 27,5 kilométer hosszú szakaszán a kivitelező Strabag Kft. ez év március végén kezdte el a munkálatokat. A szakaszt jövő év szeptember közepéig átadják.
Az M7-es autópálya Balatonszárszó-Ordacsehi közötti 20 kilométeres szakaszán a Hídépítő-Betonút Rt. alkotta konzorcium szintén ez év március végén kezdte el a munkákat és a tervek szerint 2005. június 30-áig befejezi azokat.
Az M30-as autópálya Emőd-Miskolc közötti 24 kilométeres szakasza az eredeti tervek szerinti 2003. november 30-a helyett a terület-kisajátítások elhúzódása miatt várhatóan csak 2004. év végére készül el.
Az elképzelések szerint az idén mintegy 80 milliárd forintot fordítanak autópályaépítésre. A folyamatban lévő beruházások finanszírozása megoldott, a 2004-es költségvetés ugyanis – a kormány garanciának megfelelően – tartalmazza majd a sztrádaépítéshez jövőre szükséges 273 milliárd forintot.
Az NA Rt. korábban arról tájékoztatta az MTI-t, hogy emellett a költségvetési forrás jövőre várhatóan kiegészül az Európai Unió strukturális és kohéziós alapjából kapott 18-20 milliárd forinttal is.
A költségvetés és EU-s támogatásokon kívül a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium az útfejlesztés forrásainál számol az Európai Befektetési Bank, az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank valamint belföldi pénzintézetek hosszú lejáratú hiteleivel, valamint szóba jöhet a magántőke koncessziós változata, illetve az operatív lízing is.