Belföld

Mitsubishi Outlander – a sportos kombi

A Mitsubishi izgalmas formájú modelljével nem kisebb célt tűzött maga elé, mint az amúgy is zsúfolt szabadidő-autók piacának meghódítását.

A Mitsubishi az ezredfordulón hirdette meg új modellpolitikáját, mely szerint a következő öt évben 14 teljesen új autót dob piacra. Ebbe a 14 típusba azonban nem csak a jól ismert, népszerű modellek utódai kapnak helyet, hanem néhány új kategóriájú kocsi is. A japán autógyár új stratégiai elképzeléseit remekül tükrözi a sportos szabadidő autók (SUV) szegmensébe tartozó Outlander, mely az amerikai sikerek hatására immár Európában is elérhető.


Mitsubishi Outlander – a sportos kombi 1

Klikk a képre!

Lightos SUV

A Mitsubishi Outlander jelen formájában a Genfi Autószalonon debütált, de néhány évvel korábban ASX-tanulmányként már bemutatták. A Mitsubishi, jól bevált értékesítési stratégiáját követve, először Japánban mutatta be a kocsit Airtrek néven, majd a sikeres fogadtatás után jöhetett az amerikai bevezetés. Idén nyáron pedig elérkezett az idő az öreg kontinens meghódítására is. Az Outlandernek nincs könnyű dolga, hiszen olyan kategóriában indul, ahol számos, jobbnál jobb konkurens csábítja a vevőket.


Mitsubishi Outlander – a sportos kombi 1

Klikk a képre!


Manapság a SUV szegmens is több részre osztható, vannak az úgynevezett soft-roaderek, mint a Honda CRV, Volvo XC 90, vagy a BMW X5. Emellett megtalálhatók a sportos kombik: a Subaru Forester vagy a Volvo XC 70. Az Outlander leginkább az utóbbi kategóriába sorolható dinamikus, sportos hangulatával.

Az autó vonalvezetése egyértelműen kombis, a hatalmas kerékívek és a merészen domborított sárvédők sportos fittséget sugároznak. Ezt fokozza a rendkívül agresszív orrkialakítás, amely feltehetőleg a többi megújuló modellen is visszaköszön majd. Szintén nagyon hangsúlyos része a design-nak az integrált vetítőlencsés fényszóró és a sportos hátsó lámpatest.


Mitsubishi Outlander – a sportos kombi 1

Klikk a képre!


Sportos alapok

Az Outlander motorprogramja három erőforrást kínál, a legkisebbik a 136 lóerős, kétliteres, négyhengeres DOHC, a következő a 2,4 literes MIVEC (változó szelepvezérlésű), amely 159 lóerőt teljesít, a legerősebb pedig a Lancer EVO-ból érkező kétliteres turbó, a maga 210 lóerős teljesítményével. A gyár ígérete szerint a közeljövőben az Outlander dízelmotoros erőforrással is elérhető lesz.


A kocsi alapváltozatban elsőkerék-hajtású, felárért azonban rendelhető állandó összkerékhajtás is, amely egyenesen a rallysportból ismert Lancer EVO-ból származik. A Mitsubishi a fejlesztéskor egyértelműen az aszfalton való biztonságos autózást favorizálta a terepjáró-képességgel szemben, így a kocsi központi, viszkokuplungos differenciálműve csak szükség esetén módosítja a tengelyek közti nyomatékarányt.

Designos belső


Mitsubishi Outlander – a sportos kombi 1

Klikk a képre!


Az Outlander belső kialakítása remekül harmonizál a külső felépítéssel. A műszerfal és a középkonzol teljesen új, feltűnően izgalmas designt kapott. A sportos feelinget erősítik a fehér számlapos kerek órák, és az ízléses szellőzőrácsok. A finom anyagokból készülő belső kihasználja a kombik és az egyterűek minden előnyét, hiszen az ülések könnyedén variálhatók, így nem okoz gondot egy szörfdeszka vagy egy snowboard szállítása sem.


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik