Belföld

Razzián a fogyasztóvédelem – a vevők többségét becsapják

Rossz minőségű élelmiszer, külön felszolgálási díj, nem megfelelő tájékoztatás: ezek a leggyakoribb szabálytalanságok, amiket a fogyasztóvédők a főszezon előtt ellenőrzött üzletek felénél találtak. A felmérés szerint az üzletek szolgáltatásai tavaly óta szinte egyáltalán nem javultak.

A fogyasztóvédők az idegenforgalmi főszezon előtti vizsgálatukban az ellenőrzött üzleteknek több mint a felében találtak szabálytalanságot – olvasható az RTL Klub Online-on. Nem megfelelő tájékoztatás, extra szervízdíj, rossz minőségű élelmiszer, – ezek a leggyakoribb hibák.

A fogyasztóvédők országszerte 283 üzletet ellenőriztek, és 190-nél találtak kifogásolni valót. A tavalyi vizsgálaton hasonló eredmény született, vagyis szinte semmi sem változott az elmúlt évhez képest. Két üzletet kellett bezáratni, a többi szabálytalankodó, összesen több mint 9 millió forint bírságot fizetett. Gyakori a vásárlók nem megfelelő tájékoztatása, hat étteremben pedig – szabálytalanul – külön díjat számoltak a felszolgálásért.

Ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.