Belföld

Félrevezette a fogyasztókat a Procter & Gamble

A fogyasztók megtévesztésére alkalmas reklám miatt 5 millió forintos bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Procter & Gamble Magyarország Kkt-re.

A GVH az MTI-hez pénteken eljuttatott közleménye szerint a hivatal azért indított versenyfelügyeleti eljárást, mert tudomására jutott, hogy a cég korpásodás elleni samponjának televíziós reklámjában olyan állítások szerepeltek, amelyek felvetették a versenyjog megsértésének valószínűségét.

A hivatal versenytanácsa megállapította, hogy a sampon tavaly és az idei évben folytatott televíziós reklámozása alkalmas a fogyasztók megtévesztésére. A hirdetésben elhangzó szövegek összhatásukban azt az üzenetet közvetítik a fogyasztók felé, hogy a Procter & Gamble terméke a legjobb, leghatékonyabb korpásodás elleni sampon a világon, a cég azonban nem tudta bizonyítani, hogy ez az állítás megfelel a valóságnak.

A GVH versenytanácsa ezért a jogsértést megállapította, a társaságot a határozat kézhezvételétől a jogsértő magatartás folytatásától eltiltotta, egyben 5 millió forint bírság megfizetésére kötelezte.


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik