Ez reményt ad további beruházásokra – tette hozzá a miniszter. Szavai szerint a Suzuki arra törekszik, hogy a következő két évben a tavaly elért 85 ezres éves kibocsátást mintegy 150 ezerre növeljék. A társaság üzleti tervei alapján minden évben új típust vezetnek be, amelyet Magyarországról juttatnak el az európai piacokra.
Csillag István beszámolt arról, hogy a magyarországi társaság az eddig felhalmozott veszteséget két év alatt kívánja ledolgozni. A miniszter közölte: a Suzuki tervei szerint segítséget kíván nyújtani beszállítói letelepedéséhez Esztergomban és környékén. Mint mondta: ehhez új helyi iparűzésiadó-politikát javasolnak, hogy Szlovákiához képest Magyarország versenyképes legyen. Elmondta: a társaság elnöke elérte, hogy kedvező kamatozású hitelhez jussanak a Suzukihoz beszállító vállalkozások. Hozzátette: a hitelt Japánban a Magyar Fejlesztési Bank veszi fel és helyezi ki Magyarországon. Mivel a kormány árfolyamgaranciát ad a nem forintpiacról felvett hitelek után, így az eredetileg tervezetthez képest is kedvezőbb forinthitel-kamat érhető el.
A cég növelné a magyar beszállítók arányát
A Suzuki Corporation növelni kívánja a magyarországi beszállítók arányát. Az elnök szavai szerint a társaság a jövőben csökkenteni kívánja a Japánból származó alkatrészek arányát és növelné az európait.
Osamu közölte, míg 2002-ben 85 ezer gépkocsit gyártottak az esztergomi gyárban, addig az idén a tervek szerint ez eléri a 89 ezret. Jövőre pedig a kapacitás bővítésével 100 ezerre kívánják növelni a gyártást.
Az elnök közölte, az idén júliustól az esztergomi gyár a korábbi két műszak helyett három műszakban működik. Megjegyezte: ehhez létszámbővítésre van szükség.
A tervek úgy szóltak, hogy a május 2-án indult új modellből, az Ignisből havonta 1500-at gyártanak Magyarországon, amit vélhetően meg fognak haladni, mivel májusban már túllépték a háromezret.