Azok közül, akiknek nincs biztosítása, minden harmadik tervezi, hogy az elkövetkező két évben ügyfél lesz valamelyik intézetnél. Legtöbben lakásukra vagy házukra kötnének biztosítási szerződést, majd az elérésre szóló életbiztosítás és a vegyes életbiztosítás következik.
A 15 éves és idősebb felnőtt lakosságot fontos szempontok szerint reprezentáló 1000 fő személyes megkeresésével folytatott vizsgálat keretében feltették a következő kérdést is: Mi alapján választana ön biztosító társaságot? A legtöbb válaszadó a barátok és ismerősök ajánlatát nevezte meg. Ez különösen jellemző a 20 évesnél fiatalabbakra, de a nőkre és a havi 200 000 forintnál nagyobb nettó jövedelmű háztartásban élőkre is. Utána az ismertség következik. Harmadik a tanácskérés az ügyfélszolgálattól, negyedik pedig a tanácskérés a biztosítási üzletkötőtől.
Arra a kérdésre, hogy általában ki, milyen forrásokból tájékozódik a biztosítókról és a biztosításokról, legtöbben a tévéreklámot nevezték meg. Különösen a legfiatalabbak és a falvakban élők. Második helyen maguk a biztosító társaságok szerepelnek, különösen a diplomások és a vidéki kisvárosokban élők számára. Számottevő a barátok, ismerősök említési aránya is, – leginkább a 30 évesnél fiatalabbak és diplomások körében. Ugyanakkor figyelemre méltó azok aránya is, akik nem tájékozódnak a biztosítási lehetőségekről.