A IV. páneurópai közlekedési folyosó, ezen belül a Budapest-Bukarest autópálya témájának egyrészt az a levél adott aktualitást, amellyel Medgyessy Péter és Adrian Nastase miniszterelnökök fordultak a közelmúltban Romano Prodihoz a folyosó támogatását kérve az Európai Uniótól, másrészt a IV. folyosó Irányító Bizottságának Sopronban, 2003. május 20-21-én tartott soros ülése, amelyen a folyosó fejlesztésében érdekelt összes ország képviselői adnak tájékoztatást a közúti és vasúti tervek megvalósulásának alakulásáról.
Csillag István beszámolt a folyamatban lévő és tervezett magyarországi közúti és vasúti fejlesztésekről (M5 és M43 megépítése; Szolnok-Szajol-Lökösháza vasútvonal korszerűsítése). A román miniszter tájékoztatást adott arról, hogy a IV. folyosó kiépítését milyen ütemezéssel tervezik, illetve emellett milyen további közúti és vasúti infrastruktúra-fejlesztési prioritások vannak jelenleg Romániában. A miniszterek egyetértettek abban, hogy a folyosó infrastruktúrájának fejlesztése közös ügy, hiszen az a térség gazdasági fejlődésének egyik kulcseleme.
Miron Tudor Mitrea részletes tájékoztatást adott a román vasúti reformról, amelyet követően a hatékonyabbá vált a működés és nőtt a versenyképesség, ugyanakkor külön figyelemmel kell kezelni az átalakítás szociális vonatkozásait. Ismertette továbbá a konstancai kikötő egyre bővülő szolgáltatásait.
A kétoldalú közlekedési kapcsolatok területén a miniszterek megállapították, hogy a meglévő kormányközi egyezmények (vasúti határforgalmi, kombinált árufuvarozási, közúti személyszállítási és árufuvarozási, légiközlekedési) a gyakorlatban jól működnek, a belvízi hajózásról szóló megállapodás szakértői egyeztetésének folytatását pedig bátorították. A vasúti határforgalom terén felhívták a vasúttársaságokat, hogy folytassanak tárgyalásokat a kormányközi egyezmény által előirányzott üzemeltetői megállapodás létrehozására.
A magyar-román közúti fuvarozási vegyes bizottság 2003. május 12-13-án megtartott ülésének eredményeit üdvözölték a miniszterek. Csillag István javasolta a román fél közúti fuvarozóinak, hogy továbbra is nagy számban vegyék igénybe a Magyarországon való áthaladáshoz a környezetkímélő kombinált árufuvarozási lehetőségeket, amelyek után jutalomengedélyekben is részesülnek.
A miniszterek örömmel nyugtázták a Malév Rt. és Tarom között egyre szorosabbá váló együttműködést is, amely révén az utazóközönség igényeihez jobban igazodó szolgáltatások nyújtására nyílik lehetőség.
A miniszterek megállapították, hogy az EU-csatlakozás közlekedési kihívásai és feladatai mindkét ország számára nagyrészt azonosak. Ezzel kapcsolatban Csillag István a taggá válás tapasztalatairól konzultációt ajánlott a román félnek.
A miniszteri találkozót követően a közlekedési területeken folytatódnak a szakértői egyeztetések. A feladatok és azok megvalósulásának újbóli áttekintésére Miron Tudor Mitrea miniszter romániai tárgyalásokra hívta meg a közlekedési tárca magyar vezetőjét.

A Spiegel szerint Orbán Viktor hadat üzent a német tőkének a magyar piacon, maffiamódszerekről írnak
A német lap szerint cégeiknek egyre többször kell szembesülniük ellehetetlenítő jogszabályokkal és magyar oligarchák visszautasíthatatlan ajánlataival.