Belföld

Esik az egy ügyfélre jutó árbevétel a Pannon GSM-nél

A Pannon GSM Távközlési Rt. 2003. I. negyedévében 7,153 milliárd forint adózás előtti eredményt ért el, ami 38 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 5,167 milliárd forintot.

A társaság szerdán közölte, hogy az első negyedévben 38,496 milliárd forint árbevételt ért el, ami 8 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 35,522 milliárd forintot. A társaságnak 2003. március végén 2,712 millió ügyfele volt, ami 30 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 2,089 milliót.

A Pannon GSM az idén az első negyedévben 85 ezer új előfizetőt szerzett, ami 30 százalékkal kevesebb az egy évvel ezelőtti 122 ezernél. A társaság ügyfelei az első negyedévben havonta átlagosan (ARPU) 4.893 forintot költöttek, ami 14 százalékkal kisebb a tavalyi első negyedévi 5.705 forintnál. Csökkent az egy főre eső átlagos beszédpercek száma is (AMPU): az idén az első negyedévben 7 százalékkal beszéltek kevesebbet a társaság ügyfelei, akik egy hónapban átlagosan 104 percre vették igénybe a hálózatot.

A nemzetközi számviteli szabványok (IAS) alapján készült nem auditált eredménykimutatás szerint a Pannon GSM az első negyedévet 7,755 milliárd forint üzemi eredménnyel és 14,9 milliárd forint kamat és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti (EBITDA) eredménnyel zárta: az üzemi eredmény tavaly az első negyedévben 6,937 milliárd forint volt, az EBITDA eredmény pedig 13,3 milliárd forintot tett ki.

A Pannon GSM saját tőkéje az első negyedév végén 81 milliárd forint volt, ami 47 százalékkal haladja meg a tavaly márciusi 55,2 milliárd forintot. Az elmúlt egy évben a társaság jelentősen csökkentette hosszú lejáratú kötelezettségeit: míg tavaly az első negyedév végén ezek a kötelezettségek 62 milliárd forintot tettek ki, addig az idén március végén már csak 32,8 milliárd forintot.

Mindennek következtében jelentősen csökkentek a társaság idei első negyedévi pénzügyi költségei: 2003. január-márciusban ezek a költségek 601 millió forintot tettek ki, szemben az egy évvel korábbi 1,7 milliárd forinttal. A sajtótájékoztatón a piac alakulásáról elhangzott, hogy jelentősen lecsökkent az új belépők száma: míg 2002. első negyedévében 500 ezerrel bővült a magyarországi mobilosok tábora, addig az idén január-márciusban már csak 200 ezerrel. Az idén az első negyedévben már volt olyan szolgáltató, amelyik több előfizetőt veszített, mint ahány új ügyfelet szerzett.

A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy az idén a Pannon GSM az elmúlt évekhez hasonlóan 100 millió dollárt költ hálózatának fejlesztésére.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik