Belföld

Buszra száll a MÁV

A jelenlegi vasútvonalak több mint felét gazdaságtalan fenntartani, megszüntetésüket mégsem tervezi a MÁV - írja a Népszabadság.

A veszteséggel közlekedő vonatokat ugyanakkor csaknem hétszáz kilométeren buszjáratok válthatják fel. Mintegy négyezer kilométernyi vasúti mellékvonaltól kellene megszabadulnia a MÁV-nak ahhoz, hogy érdemben lehessen csökkenteni a vállalat működésének óriási költségeit, és felkészíteni a vasutat a piacnyitásra. A vasúttársaság vezetése azonban nem nyúlna hozzá a gyengén kihasznált vonalakhoz, megszüntetésüket nem tervezik – tudta meg a Népszabadság.

Udvari László, a MÁV elnöke elmondta, a társaság a jelenlegi több mint hétezer kilométernyi vasútvonal kevesebb mint felén tud gazdaságosan működni. Ezen a „nyereséges” törzshálózaton zajlik a személy- és áruszállítás kétharmada. A veszteséget termelő, elavult mellékvonalak fenntartása ugyanakkor nem pusztán a vasúttársaságtól függ, az társadalompolitikai kérdés is. Arról tehát, hogy a MÁV milyen vonalakon szállít a jövőben utasokat, csak a kormány vagy a parlament dönthet – hangsúlyozta.



 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik