Belföld

Februárban tovább csökkentek a nyugat-európai autóeladások

Februárban 3,5 százalékkal kevesebb gépkocsit értékesítettek Nyugat-Európában, mint a tavalyi év második hónapjában - derült ki az európai autógyártók szervezetének (European Automobile Manufacturers Association, ACEA) jelentéséből.

A csökkenés mértéke kisebb, mint januárban volt – akkor hét százalék volt az elmaradás mértéke, ám az első két hónap összesített eladási adata még mindig 5,3 százalékos visszaesést mutat. Februárban a régióban 1,016,454 új autót adtak el, szemben a 2002-es év 1,053,541 darabos februári értékesítési eredményével.

A csökkenésben érintett a vezető európai márkák többsége; a legnagyobb vesztes a Fiat lett, mely 12,7 százalékos mínuszt produkált – piaci részesedése így a tavaly februári 9,8 százalékról 8,9 százalékra esett vissza. Nőtt ugyanakkor a japán és a dél-koreai márkák értékesítése – 6,2 százalékkal, illetve 10,8 százalékkal; az érintett márkák piaci részaránya ezzel 11,6, illetve 3,3 százalékra emelkedett.

A leszálló trendből csak négy EU-tagállam maradt ki: Ausztria, Svédország, Finnország és a jelentős piacnak számító Olaszország, ahol az eladások 8,1 százalékkal ugrottak meg – elsősorban a régi autóktól való megszabadulást ösztönző program újbóli bevezetésének köszönhetően. A nagyobb nemzeti piacok közül a legsúlyosabb visszaesést Nagy-Britannia szenvedte el, ahol 5,8 százalékos volt a csökkenés mértéke februárban, 8,1 százalék az év első két hónapjában.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik