Az ismertetett adatok alapján az összlakosságot tekintve tavaly, a kereskedelmi szempontból előtérben álló 18-49 éves korcsoportban pedig 1999-ben vette át a vezetést a tv2-től a társaság, amelynek 2002-ben a klasszikus reklámokból – a jutalékok levonása előtt – 24,790 milliárd forintnyi bevétele származott.
Dirk Gerkens kérdésre válaszolva úgy nyilatkozott: az idén átlagosan az infláció kétszeresével emelik hirdetési díjaikat. Szólt arról, hogy tavaly, a választási kampány idején a politikai hirdetések is megemelték bevételeiket, az idén pedig az uniós csatlakozással, a népszavazással kapcsolatos hirdetésekre számítanak.
Árpa Attiláról, a csatorna hetekkel ezelőtt távozott kreatív igazgatójáról úgy nyilatkozott: szeretnék őt “az RTL holdudvarában tartani”. A valóságshow-kkal kapcsolatban kifejtette: ez programkínálatuk négy pillére közül csupán az egyiket jelenti, szemben a konkurens csatornával, amelynek szerinte ez az egyetlen talpköve.
– A fikciós produkciók terén a versenyt a következő két-három évben lehetetlen elveszítenünk – jelentette ki Dirk Gerkens, jelezve, hogy a társaság bevételeinek felét fordítja programkészítésre, ennek jelentős hányadát pedig a fejlesztés teszi ki.
Kérdésre válaszolva úgy nyilatkozott: piaci helyzete miatt az RTL Klub nem szorul hitelfelvételre, s jelenleg tartozásuk is csupán részvényeseik, nem pedig bankok felé áll fenn.