Belföld

“Fapados” repülőjáratok központja a Ferihegy 1 terminálon?

Akár 10-12 ezer forintért is el lehet majd repülni Kassára vagy Temesvárra, ha az Arc Air légitársaság nyár végén megkezdi működését.

Az újonnan induló diszkont repülőtársaság a Ferihegy 1 terminált tekintené bázisának, és két éven belül a közép-európai térség 25 városába indítanának olcsó járatokat – írja a Magyar Hírlap.


Miközben a polgári repülés, a légitársaságok zöme még mindig nem heverte ki teljesen a 2001. szeptember 11-ét követő sokkot, az olcsó jegyeket kínáló úgynevezett fapados légitársaságok soha nem látott bevételekről és profitról számolnak be. A Ryanair és az Easyjet – hogy csak a legismertebbeket említsük – sikerén felbuzdulva az Arc Air légitársaság budapesti központtal kíván hasonló szolgáltatást indítani. A környező országokba és a közép-európai régió városaiba 29 eurótól (körülbelül hétezer forint) kínálnák a repülőjegyeket, de a legdrágább átlagos retúrjegy sem kerülne többe 149 eurónál (35 ezer forint). Összehasonlításként Kopits István, az Arc Air igazgatóságának elnöke elmondta, hogy például Velencébe a Malév legkedvezőbb hétvégi jegye 160 euróba kerül, náluk 149-be a hétköznapi, de az olasz városba azonnali jegyrendelés esetén akár 80 ezer forintnál többet is elkérhetnek a jegyért, míg az Arc Airnél az összeg a legkedvezőtlenebb esetben sem érné el a 60 ezer forintot. Az említett árak az Arc Air esetében nem tartalmazzák a néhány ezer forintos repülőtéri illetéket – tette hozzá az elnök.

Kopits István elmondta, hogy jelenleg a befektetők megnyerésén fáradoznak, szándékaik szerint nyár végén, ősz elején négy repülőgéppel kezdenék meg a szolgáltatást, két év alatt tízre növelnék a flotta gépeinek számát. A tervezett teljes működés elérésekor az Arc Air légitársaság közel 25 várost szolgál majd ki 40-45 járattal naponta. A naponta szállított retúr utasok száma becslések szerint eléri az 1700-at, évente az 500 ezer főt. A retúr utasokra számított átlagos árbevétel 130 euró körül alakulhat – mondta Felvinczi Kálmán ügyvezető igazgató.

Az Arc Air Ferihegy 1 terminálra közlekedtetné gépeit, megítélésük szerint az infrastruktúra teljesen összehasonlítható Graz vagy Klagenfurt repülőterével, ahova a nagy diszkont repülőtársaság, a Ryanair is naponta repül. Jelenlegi ismereteik alapján, minimális beruházásokra van szükség ahhoz, hogy az Arc Air használni tudja a terminált. Talán a legnagyobb beruházás az a pár csomag-, illetve utasátvilágító készülék lenne, amellyel fel kellene szerelni a terminált, de ezt a légitársaság részben vagy egészben magára vállalná. Kevés kell ahhoz, hogy a terminál megfeleljen annak a diszkont ügyfélkörnek, amelynek tagjai nem 60-80 ezer forintért, hanem az összeg töredékéért szeretnének repülni – vélik az Arc Airnél.

A Ferihegy 1-et is üzemeltető Budapest Airport (BA) Rt.-nél nyitottak mindenféle együttműködésre, de még nem tárgyaltak az Arc Airrel konkrétumokról – mondta lapunknak Pető György. A BA Rt. kommunikációs igazgatója hangsúlyozta, hogy a diszkont légitársaságok előretörése, egyre nagyobb forgalma arra sarkalja őket, hogy a piacnak ezt a szegmensét is kiaknázzák, amitől a ferihegyi repülőtér forgalmának növekedését várják.

Címkék: archívum

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.