Belföld

Toyota Avensis – kizárólag Európának

A megújult Avensis az első középkategóriás Toyota, amely az európai ízlés számára készült. Ennek megfelelően nemcsak funkcionális, hanem igazi egyéniség is.

A Toyotánál végre rádöbbentek arra, hogy az öreg kontinensen a siker titka nem csupán a funkcionalitásban rejlik, hanem rendkívül fontos az egyéni arculat és a markáns formák megléte is. Ezekkel a paraméterekkel az eddigi jól felszerelt „szürke” modellek nem rendelkeztek. Éppen ezért a tavasszal debütáló, új Avensis II tervezését a Franciaországban székelő Európai Formatervező Központjukra bízták, ahol az Yaris és a Corolla designját is megálmodták.


Az új forma tetszetős, bár nem tartalmaz kirívó formai elemeket: a hangsúlyozottan íves tetővonal szép, de nem igazán jellegzetes. A nagyméretű, áttetsző, szabálytalan alakú első fényszóró, de ugyanígy a hátsó lámpatestek alakja is szakít a hagyományos japán formákkal. Enyhe dinamizmust sugároz a krómozott markáns hűtőrács és az emelkedő övvonal, de az autó sportosnak még így sem nevezhető.



Toyota Avensis – kizárólag Európának 1


A modellváltás természetesen méretnövekedéssel is együtt járt, a második generációs Avensisnél a gyarapodás a szokásosnál valamivel nagyobb léptékű, hiszen az autó hossza 11, tengelytávja pedig 7 centivel lett hosszabb. Ezzel a Toyota helykínálat szempontjából is behozta lemaradását a kategória vezető modelljeivel szemben.


 

 Részecskeszűrő

A dízelmotor kipufogógázában nemcsak légnemű anyagok találhatók, hanem egészen apró “korom” részecskék is. A részecskeszűrő feladata ezeknek a kismérető mérgező anyagoknak az eltávolítása. A gyakorlatban ezt egy speciális szilíciumkarbonát alapú, porózus anyagból készült szűrőtest végzi, amelyet az előkatalizátor után építenek be a szűrőházba.
A telített szűrő regenerálása a benne lerakódott részecskék leégetésével történik, ezt a folyamatot a motor vezérlőegysége irányítja, ami ilyenkor 200-250 fokkal növeli a kipufogógáz hőmérsékletét.

Tisztább motorok


Az új Avensis négyféle motorral lesz kapható, ezek közül három benzines, egy pedig dízel. Az összes erőforrás megtalálható a korábbi modellben is, de mindegyik aggregátot jócskán átdolgozták, hogy megfeleljenek a 2005-ben életbe lépő Euro IV-es környezetvédelmi normának.

A motorpaletta 1,6 literes, 110 lóerős teljesítményű darabja csak az erősen árérzékeny piacokon lesz majd kapható, így várhatóan Magyarországon is megjelenik a kínálatban. Európa többi országában a 129 lóerős, változó szelepvezérlésű 1,8 literes benzinmotor jelenti majd az alapot, illetve a harmadik, 147 lovas kétliteres, közvetlen befecskendezéses motor.


A kínálatban néhány hónapos késéssel jelenik meg a D-4D dízelmotor. Az Avensis Versóban debütált közös nyomócsöves dízel erőforrás teljesítménye továbbra is 116 lóerő, de egy új különleges katalizátorral látják el. A Toyota terminológiájában D-CAT (Diesel Cleaning Advanced Technology), magyarul fejlett dízelüzemű kipufogógáz tisztító rendszert kapott. A berendezés lényegében a Peugeot részecskeszűrőjéhez hasonlóan működik, de ez még karbantartást sem igényel.


Biztonságosabb, halkabb


A Toyota szakértői szerint a második generációs Avensis minden bizonnyal kiváló minősítést fog szerezni az Euro NCAP töréstesztjén. Ennek érdekében számos ponton javítottak a biztonságon. Természetesen a két első és két oldalsó légzsák szériában jár, de emellett helyet kapott egy újfejlesztésű berendezés is. Az új Avensisbe egy speciális térdlégzsákot is beépítenek. A 18 literes zsák a kormányoszlop alól fúvódik fel, és a vezető lábát hivatott megvédeni frontális ütközéskor.



Toyota Avensis – kizárólag Európának 1


Megnövekedett utasterével az új Avensis a kategória élmezőnyébe tartozik. A komfortérzet további javítása érdekében az autó tervezésekor egy különleges team dolgozott a zaj design-on. A csapat rendkívüli figyelmet fordított az ajtó csapódásának tompa puffanására, mivel ez fontos minőségi tényező a legtöbb vásárló szerint. Emellett nagymértékben lecsendesítették az utasteret is, amely így talán a leghalkabb ebben a szegmensben.



Toyota Avensis – kizárólag Európának 1

Kattintson a képre!

Izgalmasabb belső


A Toyota tervezői a beltér kialakításánál is megpróbáltak némi egyéniséget csempészni a funkcionális műszerfalba. A dinamizmust elsősorban a fémes hatású díszítések hivatottak reprezentálni. A kocsi felszereltsége pazar: van itt nyolc hangszórós audio rendszer, automatikus kétzónás klíma, és akár hangvezérléssel is utasítható a DVD-alapú navigációs berendezés.


Az Egyesült Királyságban készülő új Avensis tavasszal érkezik hozzánk, ráadásul egyből háromféle karosszéria variánssal. A középkategóriás Toyota így jó eséllyel veheti fel a versenyt kategóriatársaival.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik