Belföld

Hét év a gépkocsikorhatár

Január elsejétől nem lehet hétévesnél öregebb gépkocsit behozni az országba. Az adótörvények változása miatt a korábbinál több típusra kell fogyasztási adót fizetni, és a kishaszonjármű kategóriából kikerült modellek tulajdonosai nem igényelhetik vissza az áfát.

Tavaly 96 ezer használt gépkocsit importáltak magyar kereskedők és magánszemélyek. A rekord megszületéséhez hozzájárult a felröppent hír: az idén szigorítják a szabályozást. A gazdasági és közlekedési miniszter rendelete szerint 2003. január elsejétől már csak hétévesnél fiatalabb gépkocsit lehet behozni az országba. A 2002. december 31-ig beérkezett gépkocsikat még az előző szabályozás szerint minősítik a műszaki szakemberek és vámkezelik az illetékes hatóságok. Egy ugyancsak január elsejétől érvénybe lépő vámtarifa-besorolás miatt több új autótípus kikerül a kishaszonjármű kategóriából, ezért azokat személygépkocsiként vámkezelik, tehát meg kell fizetni fogyasztási adójukat, és áfájuk sem téríthető vissza. A tavalyi statisztikák szerint ez tízezer autót érint. Mint arról már beszámoltunk, 2002-ben kétszázezer új személygépkocsi, terepjáró és kishaszonjármű kelt el.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium műszaki osztályának vezetője, Barna Péter lapunknak elmondta, hogy a december 28-án megjelent 40/2002-es gazdasági és közlekedési miniszteri rendelet szerint 2003. január elsejétől Magyarországon csak hétévesnél fiatalabb gépkocsi helyezhető forgalomba.
[Népszabadság]

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik