Belföld

Megbántotta Indiát a csokireklám

24.hu
24.hu

2002. 08. 22. 12:44

[Origó] Az egyik óriási csokoládégyártó cég, a Cadbury bocsánatot kért, miután reklámjával megbántott egy egész országot. A Csábítás nevű termékét a vitatott hovatartozású Kasmír állammal hozta összefüggésbe a gyártója, a következő szlogent használva: "Túl jó, hogy osztozzunk rajta". A hirdetés ráadásul az indiai függetlenség napján, augusztus 15-én jelent meg egy indiai lapban. A reklámon látható volt Kasmír térképe, a következő szavakkal: "Jó vagyok és csábító. Túl jó vagyok ahhoz, hogy osztozzanak rajtam. Mi vagyok én? A Cadbury Csábítása vagy Kasmír?" A reklám miatt óriási volt a felháborodás Indiában, ahol a politikusok pártállástól függetlenül, egyöntetűen bocsánatkérést követeltek a gyártótól. Vadzspaji kormányfő párjának egyik vezető politikusa úgy nyilatkozott, hogy a hirdetés nagy érzéketlenségről árulkodik, pedig a kasmíri kérdés nagyon is érzékeny, ami miatt katonák ezrei áldozták életüket - írja a CNN. A Cadbury India közleményben kért bocsánatot az érintettektől, a brit anyacég pedig szintén közleményében közölte: "Időről időre a helyi management hibázik. Ez egyértelmű hiba volt."
vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.