Belföld

Közlekedés – a legnagyobb a lemaradás

A jelentés szerint a közlekedés az az ágazat, ahol a legdrámaibbak a különbségek az Európai Unió jelenlegi és jövendőbeli tagállamai között. A közép-európai országok minden téren lemaradással küszködnek: a közúti, autópálya és nagysebességű vasúti hálózat területén, a folyami hajózásban, a városi és regionális közlekedés korszerűsítésében és a repülőterek modernizálásában is.

Becslések szerint a tagjelölteknek 2015-ig körülbelül 100 milliárd euróba kerül majd a felzárkózás, ami még óvatos számításnak is tűnik. A tagjelölteknek alkalmazkodniuk kell az EU változó közlekedési politikájához, amelynek egyik célja, hogy a túlzsúfolt közutakról a vasútra és a vízi utakra terelje az áruszállítást. Közép- és Kelet-Európa kicsiny vagy közepes méretű légitársaságai számára a globális légi szövetségek valamelyikéhez történő csatlakozás jelentheti a megoldást. Ez vonzóbb törzsutas-programokat, a nemzetközi hálózathoz való könnyebb hozzáférést és nagyobb költségmegtakarítást tenne lehetővé.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik