Belföld

Visszaestek az autóeladások

Nyugat-Európa autógyártói rossz szájízzel tekinthetnek vissza februárra, a gazdasági növekedés lassulása miatt forgalmuk 1,4 százalékkal esett vissza.

A cikk eredetiben•[More on Bloomberg News]

Az emberek kevesebb autót vásároltak Európa legnagyobb gyártójától, a Volkswagen AG-től és a világ elsőszámú előállítójától, a General Motors Corp.-tól – leginkább ez vezetetett a gyengébb eredményhez. Múlt hónapban mindösszesen 1,06 millió kocsit adtak el, az egy évvel korábbi 1,08 millióval szemben. A Volkswagen és a GM német egysége, az Opel piaci részesedést vesztett a rivális PSA Peugeot Citroen és a Ford Motor Company javára. Az új Peugeot 307-es és a Ford Mondeo visszavetette a Volkswagen Golfok és az Opel Vectrák iránti kersletet.

Visszaestek a Volkswagen, General Motors és a Fiat eladásai, miközben a PSA Peugeot Citroen és a Ford Motor növekvő forgalmat ért el. Jól szerepeltek a felső kategória ászai, a BMW és a DaimlerChryslerhez tartozó Mercedes-Benz is.

Az elmúlt hónapban a Volkswagen eladásai éves szinten 7,2 százalékkal estek vissza, piacrészesedése pedig 1,1 százalékponttal 17,6 százalékra zsugorodott, miközben a Peugeot 6,8 százalékkal több autót adott el, s ezzel piacrészesedése 1,2 százalékponttal 15,8 százalékra emelkedett. A vásárlók a frissebb modelleket keresték, köztük a tavaly bemutatott Peugeot 307-est és Ford Mondeót, miközben az immár ötéves Golfért és Opel Vectráért nem lelkesedtek annyira.

A BMW AG az egy évvel korábbihoz képest egyharmadával növelte eladásait, nem kis részben az új Mini sikerének köszönhetően, a BMW-k forgalma ugyanis 14 százalékkal emelkedett. Mercedesből 2,3 százalékkal több kelt el, a Fordhoz tartozó Jaguarból pedig 68 százalékkal adtak el többet. A VW márkái közül csak az Audi muzsikált szépen, a négykarikás autókból 5,9 százalékkal emelkedtek az eladások. A Fiat továbbra is rosszul teljesít, a torinói cég forgalma 16 százalékkal zuhant, ezzel piacrészesedése 11,6 százalékról 9,9 százalékra olvadt.

A Renault 6,3 százalékkal bővítette forgalmát, ezzel az egy évvel azelőtti 10,9 százalék helyett a piac 11,7 százalékát tudhatta magáénak. A második legnagyobb francia autógyártó a következő két év során 20 új modellel akar előrukkolni, beleértve a Dacia és a Samsung gyárában készülő autókat is.

A Toyota is a nyertesek között volt, a japán gyártó az egy évvel korábbinál 15 százalékkal több gépkocsit értékesített, s ezzel a BMW-vel megegyező, 4,3 százalékos piacrészesedést ért el.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik