Belföld

Mercedes-Benz SL 500

A Mercedes nem fukarkodott a látványosságokkal Frankfurtban. Bemutatta a 600 lóerős V8-as motorral szerelt Vision SLR tetőnélküli változatát, mely 2003-tól a cég termékpalettáján is helyet kap majd. Az SL 500 azonban már jóval hamarabb hazavihető; lehet, hogy talán éppen ezért volt akkora az érdeklődés körülötte.

A stílusos csillagos márka más modelljeihez hasonlóan nem túl gyarkran újítja high-end kétüléseseit sem. Ha viszont már leülnek a mérnökök a tervezőasztal mellé, alapos munkát végeznek. Az új SL-osztályon is érződik, hogy az újdonság valahogy mégis kiforrottsággal párosul. A cég házi tuningműhelye, az AMG is egyből bemutatta a már amúgy sem “gyenge” alapmodell felpaprikázott változatát. Az SL 55 AMG turbófeltöltéses motorja 476 lóerő leadására képes, ami minden idők legerősebb szériagyártású Mercedesévé teszi (az SL 500 teljesítménye 306 lóerő). Ötfokozatú automata váltóját a kormánykerékről kapcsolhatja a vezető: a vezetési élmény biztosított.

Az új SL-ben már szériafelszerelés az elektrohidraulikus fékrendszer, a Sensotronic Brake Control (SBC). Ez azért is figyelemre méltó, mert szériagyártású autóban eddig még nem volt hozzáférhető a “drive-by-wire” fékrendszer. Ez abban különbözik a hagyományos fékektől, hogy itt hidraulika helyett elektromos jel közvetíti az információt a fékpedálba épített szenzortól a vad harapásra felkészült féknyergekig. Vészhelyzetben a rendszer automatikusan teljes fékerővel fékezi a kocsit, még akkor is, ha a vezető még nem nyomta tövig a pedált, ami jótékonyan hat a féktávra. Az elektronikának köszönhetően az SBC olyan finoman tudja adagolni a fékerőt, hogy javul a kocsi stabilitása a gyorsan vett kanyarokban.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik