Belföld

Hungarovin Top Selection Etyeki Zenit-Zefir cuvée, 1999

A Hungarovin termékstruktúirájának piramisa a nagyfogyasztók kielégítő termékek fundamentumán nyugszik. Alul ezek palackjai sorakoznak, ilyenek például a tankpezsgők.

Hungarovin Top Selection Etyeki Zenit-Zefir cuvée, 1999 1A középosztályban találjuk a klasszikus metódussal készült pezsgőket és a Szent István borcsalád tagjait. Legfelül a hagyományos módszerrel készült Törleyket láthatni, a tokajikat, a György Villa borokat és ama top selection borokat, amelyek közül e heti ajánlatunkat kiemelte Kemendy László, a részvénytársaság főborásza.

A Hungarovin a sikeresen rendszert váltó nagyvállalatok közé tartozik, saját adottságai és szakértelme mellett leginkább a Henkell-Söhnlein jóvoltából. Az Oetker-csoporthoz tartozó szakmai befektető nagy gondot fordít a marketingre, a technológiai fejlesztésre és a telepítésre, magyarul a termékek nyugati piacokra juttatására.

A cég tudatosan törekszik arra, hogy a domináns ízirányoktól elütő csapásokat fedjen fel, és a nehéz cabernet sauvignonok vörös tengere és a chardonnay-paradigma helyett kevéssé ismert tájakat és hungarikumokat emeljen a piramis csúcsára.

Két érdekes hungarikum házasításáról van szó. A Zenit az Ezerjó és a Bouvier keresztezésének gyümölcse, a Zefir pedig a Hárslevelű és a Leányka gyermeke. Előbbi fő erénye a testesség – van, mikor ez erény. A Zefír viszont muskotályos aromákban és ízanyagokban gazdag, mivel korai érésű, a darazsak és seregélyek kedvence. A jól sikerült házasságban a jó tulajdonságok adódnak össze, itt a testesség és az illatosság kihangsúlyozása volt a cél. Ez azért inkább feminim tulajdonság-együttes, és tényleg, a borban van valami nőies, afféle flört alá való ital. A végeredmény ugyanis egy delikát világossárga, elegáns, harmonikus és gyors bor, szinte mézes illatokkal, lágy (6,0-6,5 gramm/literes) savakkal, ugyanakkor érzéki, 12,5 térfogatszázalékos, azaz tüzes szeszekkel.

A szakboltokban 1000 és 1500 forint közötti áron kapható könnyed Zenit-Zefír a zöld salátákat kedveli leginkább.

A bor és az etikett közti viszony kevésbé tűnik harmonikusnak, mint a Zenit és a Zefir közti házasság. A bor karaktere talán jobban harmonizálna egy könnyedebb színvilággal. A hascímke matt feketéjére nyomott téglalap alakú arany szőlőfürtön sokat lehetne segíteni, ahogy növelni lehetne a hátcímke közléseinek információtartalmán is, például az érdekes fajták és a termőhely rövid leírásával

Ajánlott videó

Olvasói sztorik