Belföld

Év végére minden második cégnek lehet saját web oldala

Az internet kapcsolattal rendelkező vállalatok 45 százalékának már van honlapja. Ez a teljes vállalati szférára vetítve csak 32 százalék, mintegy 9950 vállalati weblapot jelent.

A céges honlapok penetrációjának növekedése – ellentétben az internet elterjedésével – még az intenzív növekedés fázisában van, a saját weblappal még nem rendelkezők közel fele erre az évre tervezi a fejlesztést, megközelítve ezzel az 50 százalékos penetrációs szintet (48,5 százalék).

A közép- és nagyvállalati honlapokat jellemzően a cégek munkatársai (44 százalék) vagy kisvállalkozások (35 százalék) fejlesztik – webdesign-, reklámügynökségek és internetes tanácsadók csak minden tizedik esetben kapnak megbízást. A meglévő oldalakon jellemzően a hagyományos prospektus jellegű tartalmak dominálnak, az interaktív és online szolgáltatások ritkák, az e-commerce funkciók is csak elvétve fordulnak elő (8 százalék).

Internetkapcsolataikra a 10 fő feletti cégek idén mintegy 14 milliárd forintot fordítanak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik