Plakát észlelési valószínűségi csoportok
A TGI-Média-Életstílus elemzés egy új változóval bővült. Az új indikátor segítségével információt kapunk arról, hogy a kívánt célcsoportba tartozó egyedeknek, csoportoknak milyen esélyük van arra, hogy találkozzanak óriásplakátokkal, közterületi hirdetésekkel. A közterületi reklámok észlelési valószínűségét jelző mutató információs bázisa az egy átlagos hét utazásainak súlyozott, összesített adatain alapszik.
(Kiinduló változók: egy átlagos hét folyamán kb. hány órát utazik – távolsági autóbuszon, helyi járaton, vonattal, kerékpárral, gyalog, autóval, metróval, motorral) A súlyozott és összesített utazási idők alapján négy kategóriába sorolták a lakosságot a kutatók. Az indikátor a közterületi reklámokkal, óriásplakátokkal való találkozás objektív esélyét jelzi s nem számol az egyedek szubjektív tulajdonságaival (reklámokkal szembeni attitűd, személyiség jellemzők stb.).
Közterületi hirdetések, óriásplakátok használati (észlelési) esélye (valószínűsége)
– nem használó/non user (általában nem utazik)
– gyenge használó/light user (átlagosan kevesebb, mint három órát utazik hetente)
– átlagos használó/medium user (átlagosan három és hét és fél óra között utazik hetente)
– intenzív használó/heavy user (átlagosan több, mint hét és fél órát utazik hetente).
A továbbiakban a főbb szocio-demográfiai és fogyasztói csoportok közterületi reklám használat (használati, észlelési esélyek/valószínűségek) szerinti megoszlását s főbb tendenciáit mutatjuk be.