Csaknem négymilliárd forintos forgalmat generál a Mikulás napjának egyik szimbóluma, a csokimikulás, melynek értékesített mennyisége mintegy 700 tonna, írta hétfői számában a Nielsen piackutató cég adataira hivatkozva a Világgazdaság.
A csokoládémikulás az ünnepi szezon favoritja: már tavaly is 435 tonna, több mint 8 millió darab fogyott belőle. Szezonális édességre az elmúlt évben csaknem 4 milliárd forintot költöttek a magyarok, ami 686 tonnának és 11 millió tételnek felel meg
– közölte a portál.
A tavalyi adatok szerint a december eleji kereskedelemben eladott áruféleségek 62 százalékát a csokoládémikulások teszik ki, ezekből több mint 80 féle kapható a boltokban.
Közben megkezdte az ünnepek előtti országos ellenőrzéseket a fogyasztóvédelmi hatóság. Az eddigi tapasztalatok szerint a csokoládémikulások összetétele megfelel a csomagoláson feltüntetett elnevezésnek, zsír- és cukortartalomnak. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium akkreditált élelmiszer és vegyipari laboratóriuma 15 tejcsokoládé és 5 étcsokoládé mikulás figurát vizsgált meg abból a szempontból, hogy a gyártók betartják-e a Magyar Élelmiszerkönyv előírásait, és a termék elnevezése nem tartalmaz-e megtévesztő tájékoztatást.
Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is kiváló eredménnyel zárult a laborvizsgálat, mivel mind a 20 termék megfelelt a követelményeknek
– tájékoztatott az MTI.
Kiemelt kép: Pixabay