Belföld

Deutsch Tamás: “Gyurcsány szarházi”

Deutsch Tamás beírta magát a magyarországi Twitter-történelembe. Rövid bejegyzéseiben szabadszájú stílusban tesz megjegyzéseket politikai ellenfeleire, ugyanakkor válaszol a hozzá érkezett reakciókra is. Bejöhet.

Deutsch Tamás Twitter oldala csak a napokban került a figyelem középpontjába, holott a képviselő már lassan három hete csiripel a közösségi oldalon. Érdekes Deutsch megközelítése, hiszen a politikusok általában jobban kedvelik a facebook felületét, amely jóval alkalmasabb tartalmak, képek, videók segítségével az egyszerű üzenetek átadására. A Fidesz EP-képviselője azonban a szikár, rövid üzenetek híve. Dajcstomi néven közzétett Tweet-jeiből kitűnik, hogy sokkal inkább egy rövid, de ütős üzenettel szeretne felkerülni a virtuális Hyde-park prominensei közé.

A politikus ezért nem röstellett feláldozni a polgári értékrend oltárán egy-két elejtett káromkodást sem („Gyurcsány egy moral insanity. Magyarul szarházi.Minden indulat nélkül mondom”), később kérdésre kifejtve, hogy ez hozzátartozik a műfajhoz (“A szóköz és vessző problémák helytakarékosságból fakadnak,műfaji sajátosság.A stílusom nekem tetszik.Ugyancsak műfaji sajátosság”). Ezzel lehet vitatkozni, de amennyiben a cél minél nagyobb számú felhasználó megszólítása (márpedig mi lenne más?) és mélyebb tartalom átadása, akkor a politikus jó irányba tapogatózik.

A Twitter, a facebook és a közösségi szájtokon megjelenő tartalmak ugyanis máshogyan szólítják meg a közönséget, mint az átlagos kommunikációs platformok. Ha nem ezt teszik, nem is érnek el átütő sikert. Deutsch Tamás oldalát hétfőn még mindössze 25-en olvasták. Egy botrányosabb megszólalását (Vannak szemét alakok.Vannak aljas emberek.Vannak rosszindulatú örültek.Vannak irtózatos gecik.Vannak gusztustalan rohadékok.És van Gyurcsány) követően ez a szám mára már az 1000-et közelíti az egyébként meglehetősen alacsony Twitter-lefedettségű magyar közösségi felhasználók körében. Kedden már az egész magyar média az egyébként nem elsővonalas fideszes képviselő véleményével foglalkozott.

A fideszes képviselő abban is újít az egyébként meglehetősen kevés érdeklődést kiváltó politikusi megosztásokon, hogy válaszol az üzeneteire érkezett reakciókra. Deutsch Tamás tehát megértette a közösségi média lényegét és nem szűkíti azt MTI-fotók, vagy profi stábbal felvett videók közvetítésére, hanem kommunikál azokkal, akik valamilyen, akár pozitív, akár negatív szempontból érdeklődnek a megosztásai iránt és ezt jelzik is felé.

Azt is érdemes megjegyezni, hogy bár másik felületen, de éppen az általa egészen szabados hangnemben is támadott Gyurcsány Ferenc előzte meg ebben, igaz, ő a jóval szélesebb közönséget elérő, eszközökben gazdagabb facebook-on. A volt miniszterelnök lassan két hónapja osztja meg a világgal, hogy a politikusnak is van élete, madártejet készít, elmegy a gyerekekért az iskolába, parkolási büntetést fizet, szurkol a kedvenc focicsapatának (Deutsch Tamásnak ugye van sajátja), vagy szapulja a kormányt, ha már a sors úgy hozta, hogy a parlamentből kell bejelentkeznie. Deutsch vele foglalkozó káromkodásos bejegyzéseire még nem válaszolt, de ami késik, nem múlik.

Bár a politikusok nagy részének már sikerült elsajátítania legalább alapszinten a közösségi felületek használatát, ugyanakkor innovatív, figyelemfelkeltő és megtartó módon használni csak kevesen tudják (a fizetett stáb által működtetett oldalak sem igazán képesek erre). Deutsch Tamásnak pedig elsőként sikerült médiavihart kavarnia a Twitteren politikustársai közül. Más kérdés, hogy képes lesz-e fenntartani az üzenetei iránti érdeklődést és szavazói célcsoportját is ennek segítségével mobilizálni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik