Az Alfa Romeo a 156-os sikerein felbuzdulva a 147-es alapjaira is elkészítette a GTA csúcsváltozatot. A 3,2 literes, V6-os erőművel hajtott autóhoz teljesen új geometriájú felfüggesztés és korszerű biztonsági berendezések társulnak. A kocsi fékrendszerét a megnövekedett teljesítményhez igazították. A vezető dolgát pedig számtalan elektronikai eszköz segíti.
Audi
Az Audi standján a márka új zászlóshajója az A8-as az igazi főszereplő. Az alumíniumból készülő luxusautó nyolc év után teljesen megújult. Az Audi designerei nem változtattak radikálisan a formaterven, hanem az előd modell formáit tökéletesítették. Az A8 minden tekintetben utolérte konkurenseit, hiszen olyan extrákkal van felszerelve, mint: a személyre szabható intelligens kulcs, a követésitávolság-tartó tempómat, adaptív futóműrendszer, vagy a BMW iDrive-hoz hasonló Multi Media Interface. Mindemellett a sportos hangolású A8 továbbra is az egyetlen összkerékhajtásos luxuslimuzin.
Az Audi két további sportos modellt is bemutat, az S4-est és az S4 Avantot. Ezek a felpaprikázott kocsik megkapták az A8-as 4,2 literes 340 lóerős motorját, és ezzel sportkocsikat megszégyenítő menetteljesítményre képesek.
BMW
A bajorok fő attrakciója az új Z4-es, ami újszerű formavilágával kétségtelenül az egyik legizgalmasabb roadster a piacon és feltehetőleg sok borsot tör majd a konkurencia orra alá.
A BMW stand másik újdonsága a 7-es sorozat új motorjai, melyek közül a V12-es közvetlen befecskendezéses egyedülálló a luxusautók között.
Citroen
A PSA csoporthoz tartozó cég hatalmas standon vonul fel, az újdonságok közül a leglátványosabb a C-Airdream. A francia gyár elképzelése szerint az autó a “jövő luxuskupéjának víziója”. A kétüléses sportkocsi legfeltűnőbb eleme az üvegtető. Az Airdream technikai megoldásai közül az elektronikus kormányt és fékrendszert érdemes kiemelni. A gyönyörű vonalvezetésű hi-tech autó gyártását, egyelőre nem tervezi a Citroen.
A fiatalok meghódítására készül a kacsa utódaként aposztrofált Pluriel. A C3-as alapjaira épülő kiskocsi teteje és hátsó szélvédője a csomagtartóba süllyeszthető. Így a Pluriel néhány gombnyomással Cabrióvá, Spiderré vagy Pickuppá alakítható.
Ford StreetKa és SportKa
A Ford két újdonsággal jelentkezik Párizsban. A StreetKa és SportKa modellek a divatos életstílus megtestesítői a Ford szerint. A StreetKa a Ka alapjaira épülő mini roadster, motorházfedele alatt a széria 1,3 literes erőforrás 1,6-osra növelt, 95 lóerős kiadása dolgozik. Gyártása a Pininfarina műhelyeiben indul, forgalmazása 2003 tavaszától várható. A SportKa gyakorlatilag egy vadított Ka, ami örökli a testvérmodell agresszív designját. A sportos menettulajdonságokat az ültetett futómű, és a 200 kg-os súly megtakarítás garantálja.
Ferrari
Az olasz istálló végre a nagyközönségnek is megmutatja új szupersportautóját, ami végül a gyáralapító Enzo Ferrari nevet kapta. Emellett természetesen megcsodálható a teljes Ferrari paletta, és az immár ötszörös világbajnok Michael Schumacher forma-1 versenyautója is.
Honda
A japán cég a Párizsi Autószalonon tartja az új Accord európai premierjét. A hetedik generációs Accord az elődhöz képest látványosan robosztusabb, így zömökebb biztonságosabb autó benyomását kelti, és nem is alaptalanul, hiszen a legkorszerűbb biztonsági berendezéseket építették a kocsiba.
Jaguar XJ
Külsőre szinte megkülönböztethetetlen maradt a Jaguar XJ változata. Az 1968 óta piacon lévő modell csak a karosszériájában hasonlít elődjére, a lemezek alatt teljesen új technika rejtőzik. A korábbinál nagyobb, öt métert is meghaladó karosszériája alumíniumból készül, így közel kétszáz kg-mal könnyebb, de ennek ellenére hatvan százalékkal merevebb. Biztonságos úttartásáról és a kiemelkedő menetkomfortról aktív felfüggesztése gondoskodik. A motorpalettát egy 3 és egy 3,5 literes V6-os, és két V8-as alkotja.
Mercedes
A csillagos márkánál a megújult S-osztály és a még erősebb AMG változatok jelentik az újdonságot. A Maybach 5,5 literes 500 lóerős “lebutított” motorjával jelenleg az E 55 AMG a világ legerősebb sport limuzinja.
Opel
Az Opel hatalmas energiával fejleszti új dízel erőforrásait, az elkövetkezőkben négy új gázolajos aggregátot mutat be egészen 177 lóerős teljesítményig. Ennek a programnak az előfutára az Eco Speedster tanulmányautó. A Lotusszal közösen fejlesztett kétüléses kocsi egyedien áramvonalas, mindössze 0,20-as légellenállási tényezővel rendelkezik. A hajtásról egy 1,3 literes CTDI common-rail dízelmotor gondoskodik, amely 112 lóerős. Az Easytronic félautomata sebességváltóval szerelt autó csupán 660 kg tömegű, így akár 250 km/órás sebesség elérésére is képes, mindössze kétliteres (!) átlagfogyasztással. Az Opel stand további újdonsága a két egyterű, a kisebbik Meriva, és nagyobbik Signum.
Peugeot
Az oroszlános márka három újdonságot vonultat fel. A 206 RC a korábbi GTI modellt idézi, menetteljesítményei azonban lényegesen jobbak. A kétezres 180 lovas motor 7,5 másodperc alatt repíti százra a 206-ost, a végsebessége pedig 220 km/óra. A 206 RC-t külsőre is eltér az alapváltozattól, átlátszó burát kaptak a fényszórók, módosultak a lökhárítók, és a 17 colos alukerekek is szériában kaphatók.
Az év autójának választott 307-nek elkészült a kupé-kabrió (CC) változata, amely a gyakorlatilag örökli a kisöcs tető-mechanikáját. A kocsi egyelőre csak tanulmány formájában látható, de hamarosan elkészül a széria érett verziója is.
A Peugeot 607 Pescarolo az elegáns presztízsmodell sportos változata. A Pescarolo név a Le Mans-i 24-órás viadalon induló C60-as versenyautóra utal, aminek a 400 lóerős V6-os motorja került a limuzinba. Ez az erőmű rendkívüli menettulajdonságokat kölcsönöz a 607-esnek. Ebből a tanulmányból a gyár tervei szerint nem készül utcai verzió.
Porsche
A nagy múltú német sportkocsi gyár standján a Carrera GT áll reflektorfényben. A szupersportkocsi önmagáért beszél: kétüléses nyitott karosszéria, V10-es, 550 lóerős motor, négy másodpercen belüli gyorsulás 100 km/h, igazi versenyautó technika.
Renault
Az utóbbi időben a francia gyár élenjár a fejlesztések terén, melyre remek bizonyíték a két formabontó modell a Vel Satis és az Avantime is. Az új Megane ezt a formavilágot csempészi a középkategóriába. Igazi csemege az Ellypse koncepció, amely arra hivatott, hogy a Renault hosszú távú terveit mutassa be, melyekben a fő hangsúly a variálhatóságon, és a környezetvédelmen van.
Saab
Bemutatkozik a nagy nyilvánosság előtt a teljesen megújult, 9-3-as. Az új modellnek már elkészült a nyitott tetős kabrió változata is, amely komoly sikerekre számíthat az Egyesült Államokban.
Toyota
A Toyota itt mutatja be a nagy hagyományokkal rendelkező Land Cruiser terepjárócsalád legújabb generációját. Az újdonság formaterve a RAV4-eshez hasonlít. A korábbi háromezres, 161 lóerős common-rail dízelmotor változatlanul kerül át az elődből, de a palettát teljesen új négyliteres, 245 lóerős V8-as egészíti ki. Az állandó összkerékhajtással, a lejtőn elindulást és leereszkedést segítő rendszerrel szerelt Land Cruiser három- és ötajtós karosszériával lesz kapható.
Volvo
A svéd autógyár két izmosított verziót mutat be, a S60R, és a V70R-t. A korlátozott darabszámú termelés indítását 2003 második negyedére tervezik.