Belföld

Mercedes CLK – még kecsesebb

A második generációs CLK letisztult formájával, és egyedi enteriőrjével kíván hódítani. A fiatalabbaknak szánt korszerű modellből azonban hiányoznak a világújdonságok.

A Mercedes mérnökei tökéletesen tisztában vannak azzal, hogy egy kupé sikerének titka az autó külcsínében rejlik. Ezt támasztja alá a sikeres előd, amely agresszívabb stílusával meghódította a fiatalabb korosztályt is, és ennek köszönhetően a márka arculata is felértékelődött.

Mercedes CLK – még kecsesebb 1Újabb értékek

A CLK kupé a hagyományok szerint a mindenkori C-osztály alapjaira épül. Az első generációs változat még az E-osztály kettős lámpáihoz hasonlót viselt, az új azonban szakított ezzel, hiszen egybefolyatott ikerfényszórói a C-osztályhoz közelítenek.

A minden fontos geometriai méretében megnőtt karosszéria nem egyenes ági leszármazottja az 1997-ben bemutatott elődnek. Lényeges különbség abban van, hogy a kupé örökölte a nagy testvér, a CL arányait, aminek köszönhetően a kocsi vonalvezetése még kecsesebb lett.

A másik nagy újítás a keretnélküli ablakok leeresztésekor mutatkozik, hiszen a B-oszlopok nélküli gyönyörű ívelésű tető eddig csak a legnagyobbak kiváltsága volt. A CLK elegáns letisztult formája harmonikusan illeszkedik a jelenlegi Mercedes modellek sorába.

Mercedes CLK – még kecsesebb 2Individuális belső

A kupé egyedi jellemvonásai az utastérben is megtalálhatók. Míg a vetélytársaknál bevett szokás, hogy a testvérmodellből ültetik át a műszerfalat, addig a CLK külsejével remekül harmonizáló tetszetős beltérrel büszkélkedhet.

Természetesen bizonyos kijelzők és kapcsolók az E-osztályból származnak, de a belső design teljesen egyedi. Megtartották az elődben már jól bevált mesterien ívelő középkonzol formáját, majd ezt kombinálták a krómkeretes kör alakú szellőzőkkel.

A kupé kétféle kivitelben készül (Elegance, Avantgarde) nagyszámú belső színvilággal, fa vagy fémdíszítéssel. A tervezők magas színtű passzív biztonsági berendezésekkel látták el az új CLK-t, széria a hat légzsákos védelmi rendszer, ami még azt is érzékeli, hogy van-e utas az anyósülésen. Emellett olyan finom részletmegoldásokat alkalmaztak, mint az automatikus övtovábbító, amely induláskor magától átveti a biztonsági övet a bennülő vállán.

KéntelenülA közvetlen befecskendezéses motorok kedvezőbb fogyasztásra és alacsonyabb károsanyag-kibocsátásra képesek, ehhez azonban speciális, nagyon tiszta üzemanyagot igényelnek. Szegénykeverékes üzemben a motornak alacsony kéntartalmú benzinre van szüksége, amely még nem minden európai országban érhető el.

Bevált technika

A hét motort felsorakoztató bőséges kínálatban megtalálható a csillagos márka szinte minden favoritja, a V12-es kivételével. A legkisebb is 163 lóerős, majd ezt követi az új fejlesztésű közvetlen befecskendezéses 200 CGI (Charged Gasoline Injection). Ezt a kompresszorral és közteshűtővel ellátott, csupa könnyűfém erőforrást csak azokra a piacokra szállítják, ahol kellően jó minőségű benzin áll rendelkezésre.

Az igényesebb ügyfeleknek készülnek a V6-os 240-es és 320-as modellek, amelyek nyomatékos karakterüknél fogva jobban illenek a CLK-hoz. A motorpaletta csúcsát két V8-as aggregát testesíti meg. A gyengébbik is öt literes 306 lóerős, és hat másodperc alatt gyorsul százra.

Ezekkel a paraméterekkel és a luxus felszereltséggel a kupé már egy felsőbb osztály kapuját döngeti. Vannak azonban olyan sportos vevők, akik még ennél is többre vágynak. Nekik kínál alternatívát a Mercedes házi tuning cége az AMG.

A legerősebb verzióba az a 367 lovas öt és fel literes motor kerül, amelyik már jól bevált az E és az S-osztályokban. Ennek az izmosított változatnak 5,2 másodperc is elegendő a százas sprinthez. Az autó erősített sportfutóműve miatt a kanyarokban sem vall szégyent, de a vezetési élményt tekintve még így sem jelent igazi konkurenciát a BMW M3-nak.

Mercedes CLK – még kecsesebb 3Korszerű, de nem hi-tech

Az izmos motorokhoz korszerű hajtáslánc kapcsolódik, alapárért a kisebb modellekhez hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó jár. A nagyobbaknál széria az ötsebességes automata, amely kiegészült F1 stílusú, kormányról kapcsolható (Speedshift) funkcióval. Az év végétől bizonyos típusokhoz egy harmadik fajta szekvenciális (Sequetronic) váltó is rendelhető.

Az elektronikai rendszereket tekintve a CLK rendkívül korszerűnek mondható, hiszen megtalálható benne az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP), a követési távolságot beállító sebességtartó automatika (Distronic), vagy akár a slusszkulcsot is mellőző kódkártyás berendezés. A Mercedes világújdonságnak számító hi-tech rendszerei azonban, mint az elektro hidraulikus fék vagy az aktív futóművel kombinált légrugó, továbbra is csak a felsőbb osztályok kiváltságai maradnak.

A legbrutálisabb

A német Brabus tuning cég azon vevők kívánságait is kielégíti, akik keveslik az AMG változat menetteljesítményét. A Brabus mérnökei az ötliteres verziót veszik kezelésbe. Első lépcsőben a motor lökettérfogatát 6034 köbcentire növelik, új hajtókart és dugattyút szerelnek a blokkba, majd a sportkipufogóval együtt optimalizálják a motorvezérlő elektronikát.

Az átalakítások eredménye nem kevesebb, mint 426 lóerő, ami 620 newtonméteres nyomatékkal párosul. A hatalmas teljesítmény elemi erővel mozgatja a CLK-t, mindössze 4,7 másodperc kell a fenevadnak, hogy elérje a százas tempót, és a kegyetlen vágta csupán 305 km/óránál ér véget.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik