Az európai uniós források felhasználása mellett a magyar költségvetésből további ezer milliárd forintot fordítanak közlekedésfejlesztésre a 2020-ig tartó uniós időszakban – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára pénteken Debrecenben. A forrásból hét útfejlesztés valósul meg az országban – tette hozzá Tasó a Hajdú-Bihar megyei közgyűlésen elhangzott beszédében.
A vasútfejlesztésről is beszélt, az elkövetkező években 400 kilométernyi vonalat villamosítanak. Kiemelte a ferihegyi repülőtéri vasúti leágazás megépítését, ami az egész országot érinti, a hajdú-bihari vasúti fejlesztések közül pedig a Püspökladány és Debrecen-Apafa közötti vonal korszerűsítését említette.
Utóbbihoz kapcsolódik a debreceni intermodális központ – vasúti és közúti csomópont – megépítése, amit 2019-re be kell fejezni. A felújítandó vasúti pályák mentén valamennyi állomásépületet is korszerűsítik. Tasó szerint rendkívüli igény van a megyei jogú városokban a vasúti és a buszközlekedés összehangolását biztosító intermodális központokra. Ezért arra kérik a kormányt, hogy az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) keretében elkülönített 42 milliárdos keretet duplázza meg – mondta az államtitkár.
Autópályát, ezeret!
A közúti fejlesztésekről Tasó elsődleges célnak nevezte, hogy az autópályák elérjék az országhatárokat, valamennyi megyeszékhely megközelíthető legyen gyorsforgalmi úton, és elkészüljenek azok a kiemelt térségi utak, amik lehetővé teszik a helyi ipari terjeszkedést.
Hajdú-Biharban 2016 első negyedévében megkezdődik az M35-ös autópálya debreceni elkerülőjének építése, a helyi repülőtér bekapcsolása az autópálya-hálózatba, és a Berettyóújfaluig tartó 25 kilométeres pályaszakasz megépítése. Ezzel párhuzamosan folyik majd az M4-es Berettyóújfalu-Nagykereki szakaszának megépítése, amivel 2018-ra létrejön a második gyorsforgalmi kapcsolat Magyarország és Erdély között – írja az MTI.