Gazdaság

Tasó László: a vasútfejlesztés a versenyképesség javulását szolgálja

vonat(i) (vonat, vasút, máv)
vonat(i) (vonat, vasút, máv)

A kormány vasútfejlesztései a versenyképesség javulását szolgálják, és azt, hogy a közösségi közlekedési rendszer jól működjön – mondta Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára hétfőn a MÁV-START és a GYSEV motorvonat-beszerzési projektjének zárórendezvényén, Budapesten.

2020-ig 150 milliárd forintot költenének rá

A MÁV-START 42, a GYSEV 6 villamos motorvonat beszerzésére írt ki közös nyílt közbeszerzést 2012 őszén, a szállítási szerződést 2013 márciusában írták alá a nyertes Stadler Busnang céggel a 48 Flirt motorvonat szállítására. A 267 millió euró értékű közbeszerzés finanszírozását 85 százalékban az Európai Unió Kohéziós Alapjából, 15 százalékban hazai finanszírozásból fedeztek.

A vasútfejlesztések az utasforgalom biztonságát, a szolgáltatási színvonal emelését szolgálják – tette hozzá Tasó László felidézve, hogy az idén további 21 Flirt beszerzésére írt alá megállapodást a MÁV-START és a gyártó Stadler cég, és hamarosan a GYSEV számára is 10 új motorvonat beszerzésére nyílik lehetőség.

Tasó László elmondta, hogy a MÁV START-nál már 102, a GYSEV-nél 10 Flirt korszerű motorvonat közlekedik.

Az államtitkár kitért arra, hogy a kormány a 2020-ig tartó uniós fejlesztési ciklusban 150 milliárd forintot fordít az elővárosi közlekedés fejlesztésére, köztük motorvonatok beszerzésére. A vasúti beruházások során a gördülő állomány bővítése mellett felújítják a pályaudvarokat is, illetve növelik a kapacitást, például a fővárosi repülőtéri összeköttetéssel – mondta az államtitkár.

Mindenki optimista, aki benne van

Csépke András, az MÁV-START Zrt. vezérigazgatója arról beszélt, hogy az új járművek közlekedtetése a szolgáltatási színvonal emelkedésével, az utasszám emelkedésével jár, illetve javítja a vasutasok munkakörülményeit.

Kövesdi Szilárd, a GYSEV vezérigazgatója elmondta, hogy a hálózatukon közlekedő 10 Flirt motorvonat eddig 400 ezer kilométer futott és csökkent a menetidő is.

A vasúttársaságok tájékoztatása szerint a GYSEV Flirt motorvonatai a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd és a Sopron-Győr szakasz mellett már az újonnan villamosított Szombathely-Csorna szakaszon is közlekednek.

A MÁV-START kötelékéből Budapest elővárosában a vonatok csaknem kétharmadát lehet Flirt motorvonatokból kiállítani.

Ebben jók

Az akadálymentesített járművek 211 ülőhellyel rendelkeznek, végsebességük 160 kilométer óránként.

A motorvonatokon korszerű utastájékoztató rendszer, légkondicionált, kerekesszékek és kerékpárok fogadására is alkalmas utastér, mozgáskorlátozottak által is könnyen használható mosdó, WiFi, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozók vannak – közölték a vasúttársaságok.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik