A számítások szerint Magyarország az EU-integráció előre haladásával, a közlekedési munkamegosztásban az EU gyakorlatának meghonosodása várható. Szemben az ezredfordulós adatokkal, amikor a személyközlekedés 86, az áruszállítás pedig 50 százalékot képviselt, a későbbiekben ez az arány az előbbi esetében 90, az utóbbi esetében pedig 70 százalékra növekszik.
Az új technológiák kiválasztásáról szólva Keleti Imre, a szimpózium egyik előadója, a Magyar Mérnöki Kamara Közlekedési Tagozatának elnökség tagja az MTI-nek elmondta: utoljára a hetvenes években, az M7-es autópálya épült betonból, és az élet azóta bebizonyította, hogy a kritikus szakaszokon érdemes visszatérni az ehhez hasonló technológiához.
A szakember szerint a betonútépítő szakma ebben az időszakban is bizonyított, hiszen betonból épült ki a Ferihegyi Repülőtér összes leszállópályája, s azóta ez a technológia bizonyította létjogosultságát.
A munkabizottság javaslata alapján a közelmúltban próbaszakaszok épültek a 44-es számú főút Békéscsaba és Gyula között épülő 2X2 forgalmi sávos szakaszán, amelyet a szimpóziumot követően a helyszínen is megvizsgáltak a szakemberek.