A technika fejlődésével gépeink egyre többet tudnak, ám ezzel együtt egyre nagyobb az esély arra, hogy apróbb meghibásodásaik végzetes következményekkel járhatnak. Hol vannak már azok az idők, amikor egy lerohadt autót egy csavarhúzóval, és némi szigszalaggal menetképessé lehetett varázsolni? Ma már egy gyertya vagy szűrőcseréhez is laptop és speciális szerszámok kellenek.
Ma már nagyjából borítékolható a tragédia, ha egy repülőgép nem tudja kiereszteni a kerekeit a leszálláshoz, ám egy második világháborús gépnél egy ilyen hiba nem feltétlenül jelent problémát. Már ha a pilóta érti a dolgát.
Mint az a férfi, aki kerekek nélkül tett le egy brit Spitfire típusú vadászgépet hétvégén, acambridgeshirei Sibson reptéren. A pilóta rádión szólt, hogy nem tudja kiengedni a kerekeit, mire a földi személyzet megtisztította előtte a teljes kifutópályát, és a helyszínre rendelte a tűzoltókat. A Spitfire még húsz percig körözött levegőben, hogy az összes üzemanyagot elégesse, majd a lélegzetvisszafojtva váró, a legrosszabbra is felkészült közönség előtt, lazán, puhán landolt.
A leszállásról Mark Norman, 44 éves fotós készített videót, aki egész nap ejtőernyősöket fotózott a reptéren. „Nagyon drámai volt, sokkal rosszabbul is elsülhetett volna, mint amilyen volt” – nyilatkozta a brit Metrónak, majd azt mondta, szinte biztos benne, hogy a Spitfire pilótája bedobott egy kis szíverősítőt az eset után.