Mint hírül adtuk, a Magyar Nemzet arról írt péntek reggeli cikkében, hogy az MNB félretájékoztat a banki elszámolással kapcsolatos reklamációkról, amikor azt mondja, hogy kevesen tettek panaszt.
A lap szerint azért nem lehet helytálló az a kijelentés, hogy még csak kevesen tettek panaszt, mert az érintettek zöme ezt nem is tehette még meg.
Az adósok többsége ugyanis májusban kapta meg bankjától a kimutatást, aminek a kézhezvétele után 30 napja van arra, hogy megkeresse a hitelező bankot, ha nem ért egyet a kimutatással.
A jegybank erre fel kora délutánra sajtótájékoztatót rántott össze. Címe az volt: Reagálás a Magyar Nemzet valótlan támadásaira a banki elszámolási-forintosítás témájában.
Ott a hvg.hu tudósítása szerint elmondták, hogy az MNB mellett működő Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központhoz több mint 11 ezer megkeresés érkezett a devizahiteles elszámolással kapcsolatban, a Pénzügyi Békéltető Testülethez pedig 323 ügyfél adott be panaszt a legfrissebb adatok szerint.
Binder István, az MNB felügyeleti szóvivője és Szabó József, a fogyasztóvédelmi központ igazgatója is hangsúlyozta, hogy még az elszámolási folyamat elején tartanak. Szabó József szólt arról is, hogy a pénzintézetekhez eddig 18 ezer panasz érkezett, a legtöbb az autóhitelekkel kapcsolatban, csak ezt követik a devizaalapú jelzáloghitelekkel összefüggő kifogások.