Szűrni fogja a jövőben az unalmas, érdektelen, színvonaltalan tartalmakat a felhasználók üzenőfalán a Facebook. Az üzemeltetők célja, hogy az online közösségi térben töltött idő alatt – a cuki videók, vicces képek, és mémek tömkelege helyett – releváns, ugyanakkor fajsúlyosabb cikkekkel, internetes portálokkal találkozzanak a userek.
Facebook a híroldalak szolgálatában
A fejlesztésről a Bitport.hu számolt be. Egy, a portál által idézett sajtóközlemény szerint a világ leglátogatottabb weboldala, csak az elmúlt egy évben 170 százalékkal növelte a különböző híroldalak forgalmát. Ezt az utat szeretné követni a Facebook a továbbiakban.
Így fog kinézni egy facebookos link a jövőben. (Forrás: Newsroom.fb.com)
Az oldal szerint nem csak szűrni, de direkt reklámozni is fognak bizonyos tartalmakat. A New Feeden megjelenő linkek alatt mintegy hírfolyamként két-három ugrópont jelenik majd meg a témához kapcsolódó, illetve számunkra érdekesnek gondolt hírekkel.
Korrektebb nyelvezetre vált a közösségi oldal
Természetesen az ismerőseink zavaró, idegesítő posztjait blokkoló szolgáltatás továbbra is megmarad, ugyanakkor ez is új, „píszíbb” nevet kap.
A Mashable.com beszámolója szerint a „Hide All”, azaz az „Összes tartalom elrejtése” gombot hamarosan az „Unfollow” – magyarra „Leiratkozásként” fordítható – opció váltja majd, így az Instagram és a Twitter mintájára ezután nem letiltani fogjuk ismerőseinket, pusztán csak nem követjük őket tovább.