Belföld

Petícióátadás a buszjáratok ritkítása miatt

Mintegynyolcszáz szőregi írta alá azt a petíciót, melyet a szegediönkormányzat városüzemneltetési tanácsnokának adtak át.

Ahogy arról a Szeged24 korábban beszámolt a szőregi városrész lakói azért kezdtek aláírásgyűjtésbe és fogalmaztak meg petíciót, mert elfogadhatatlannak tartották, hogy az őket érintő buszjáratok útvonalát hétvégén a döntéshozók megcsonkították,így a korábbiaktól eltérően csak átszállással jutnak el szabadnapokon és ünnepnapokon a városközpontig.

Az aláírásgyűjtő szervezők – egy helyi ápolónő és fia – elmondták: a szőregiek azért tiltakoznak a változtatás miatt, mert sok köztük az idős és mozgáskorlátozott ember, akik eddig alacsony padlós buszokkal könnyen be tudtak jutni a városközpontba,  az átszállás a trolikra azonban gondot okoz nekik. Ugyanis azok nem alacsony padlójúak így az érintettek csak nehezen vagy egyáltalán nem tudnak rájuk felszállni hétvégenként.

Ráadásul a szervezők elmondása szerint amíg eddig körülbelül fél órát vett igénybe az utazásuk, ez az áprilisi módosítás miatt a duplájára növekedett az érintett hétvégi és ünnepnapokon. Az aláírásokat két hétig gyűjtötték a városrész lakói. Ez idő alatt csaknem nyolcszázan írták alá az íveket, amelyeket a petícióban megfogalmazott javaslataikkal együtt Kalmár Ferenc képviselőnek, a szegedi önkormányzat városüzemeltetési tanácsnokának adták át. A szőregiek  petíciójukban azt kérik: az őket érintő 60 és 60Y-os jelzésű buszok a hét minden napján korábbi teljes útvonalukon járjanak, azaz a szőregi malomtól a Mars-téri piacig, hogy ne kelljen átszállniuk más járműre Szőreg és a városközpont között.

Ugyannakkor – konzultálva buszvezetőkkel – a városrész lakói kompromisszumos javaslatot is megfogalmaztak. E szerint megelégednének azzal, ha szabadnapokon délelőtt az eddigi félóra helyett negyven perces, délutántól pedig egy órás követési idővel járnának a buszok. Kalmár Ferenc korábban az aláírásgyűjtés hírére korábban a Szeged24-nek úgy reagált: “az ügy rákfenéje” nem a szándék, hanem a pénzhiány, azaz hogy szerinte mintegy háromszáz millió forint kellene még a szegedi tömegközlekedésbe, de nincs honnan előteremteni ezt az összeget.

A tanácsnok azt is elárulta: az önkormányzatot egyébként nem csupán a szőregiekkel más városrész lakói is “bombázzák” a járatmódosítások miatti panaszaikkal. Ahogyan arról a Szeged24 nemrég beszámolt: most új menetrend készül, a Tisza Volánnál azonban az önkormányzattal folyamatban lévő tárgyalásokra hivatkozva egyelőre nem árultak el erről részleteket. A Szeged24 által megkérdezett független közlekedési szakértő pedig úgy vélte: a közlekedés átszervezésekkor nem csak a járatcsonkítással lehet spórolni, hanem úgy is, hogy nem a “vonalakat vágják el“, azaz megrövidítik útvonalukat, hanem a nem alaphálózati, mellékjáratokatat leállítanák, vagy összevonnák a hasonló útvonalakon közlekedőket.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik