A Fertőújlak és az ausztriai Mosonbánfalva (Apetlon) közötti kerékpárutat olcsóbban, egy határon átnyúló pályázat keretében is meg lehetett volna építeni – mondják magyar részről. Most az a helyzet, hogy sarródi önkormányzatnak mintegy tízmillió forintos pluszkiadást jelent, hogy egy másik osztrák település Pomogy (Pamhagen) nem volt partner.
– Az új kerékpárút Fertőújlakot kapcsolja be az úgynevezett B10-es, a Fertő tavat körbe ölelő útházólatba – kezdte Turi Lajos, a Sarród, Fertőújlak, Nyárliget településeket magában foglaló önkormányzat polgármestere. – Ezért, egy határon átnyúló pályázat tervével kerestük meg a pomogyikat, ugyanis az ő közigazgatási területén csatlakozott volna rá az új út a már meglévőre. Ám ők minden ajánlatunkat visszautasították, mondván, emiatt majd visszaesik a turizmus. Az indok: a magyar oldalon lévő szakasz közelebb lesz a tóhoz és közvetlenül a nemzeti park mellett halad. Továbbá nem értették, miért kell egy másik kerékpárutat megépíteni. A mi véleményünk az, szükséges ez, hiszen a fertőújlaki településrészünkre nem vezet kerékpárút. A beruházás végén, így hozzánk is elérhetnek a kerékpáros turisták.
A három és fél kilométer hosszú kerékpárút kivitelezése már megkezdődött, a befejezési határidő június 30-a. A pomgyi ellenkezés miatt, úgy döntöttek, hogy Mosonbánfalvánál lesz a rácsatlakozás.
– Mosonbánfalva szerencsénkre együttműködő volt, vállalták, hogy az osztrák oldalon hiányzó mintegy száz méteres szakaszt saját pénzükből építik meg – folytatta a polgármester. – A sarródi önkormányzatnak mintegy tízmillió forint pluszkiadást jelentett, hogy nem jött össze a határon átnyúló pályázat. Némi vigaszt az jelentett, hogy sikerült megegyeznünk a nemzeti parkkal, valamint a kapuvári kistérséggel. Így egy közös projekt egyik része lett a mi kerékpárútunk. Az önerő azonban megasabb, mint az első eshetőségnél lett volna.