Jakabszállástól Tompáig, 29 kilométer hosszan, 1600 négyzetméteren marta fel az utak aszfaltját a közútkezelő – írja a Baon.hu.
A burkolatcsiszolást az aszfaltkigyűrődések indolkolták. Azok ugyanis egyrészt balesetveszélyesek, másrészt akadályozzák a téli burkolattisztítási munkákat. A havat a nyomvályúkból nem lehet eltávolítani, az odafagy a burkolat felületéhez és egy eljegesedett, rendkívül balesetveszélyes síkos jégréteg alakul ki – magyarázta a közútkezelő kommunikációs vezetője. Pécsi Norbert hozzátette: a nyomvályú megszüntetésének ez a legköltséghatékonyabb módja.
Vagyis olcsó. De valóban biztonságos is?
Az érdes aszfaltnak nagyobb a tapadása, mint a lejárt, kisimult burkolatnak, így a vízencsúszás esélye is kisebb – mondta Pécsi Norbert.
Az autósok és a motorosok nem örülnek a foltokban, csíkokban felmart aszfaltnak, mert szerintük ez is balesetveszélyes, elhúzhatja a kormányt – derül i a cikkből.
Ilyesmiket kellett eltüntetni (Foto: MTI)