A fiatal rendező filmje többek között a kulturális különbségekről, a magyar patriotizmusról és a férfiasságról szól – áll az alkotásról szóló közleményben. A rendező egy újsághírt olvasva talált rá a témára, amely felkeltette az érdeklődését. A hírben a következő állt: “Tragédia, tíz éve német nyeri a magyar bajusz kategóriát a Bajusz Európa Bajnokságon!”.
A stáb két éven keresztül követte a 17 fős Magyar Bajusz Társaság tagjait, akik közül végül négy kiemelkedő bajszos férfi vált a film főszereplőjévé.
A mű a német és a magyar bajuszcsapat versenyre való felkészülését és magát a bajusz-Eb-t követi végig. A természetes szőrzet a fodrászolttal, a hagyományos az új technikai vívmányokkal küzd meg a megmérettetésen. A német versenyzők hetekkel az Eb előtt stylist workshopon tanulják a pödrés technikáját, a tökéletes waxolást, a színpadi megjelenés tudományát. Ezzel szemben a magyarok felkészülés gyanánt összejönnek egy tanyán, pálinkáznak és a magyar bajusz hagyományairól értekeznek. Úgy gondolják, a “szőrszobrászkodás” nem férfias dolog, a bajusz az élet természetes része, a magyar bajusz pedig éppen olyan, ahogyan azt a magyar ember mindennap hordja. Nem kell hozzá se fésű, se wax.
A rendező női szemszögből is megvizsgálta a témát: Lakos Nóra tudatosan női operatőrt választott, a filmben pedig megszólalnak a feleségek is, így többek között az is kiderül, hogy milyen bajszos férfival csókolózni.
A kezdő bajszosok kezelési útmutatót kapnak arról mit, hogyan kell enni és inni, hogy az arcszőrzet csábító maradjon. A filmet a témához illő animációk és árnyjátékok is színesítik.
A Magyar Bajusz magyar-német koprodukcióban készült a Katapult Film és a berlini székhelyű Inselfim gyártásában.