A legforgalmasabb Aquincum–Pilisvörösvár szakaszon a 2012 tavaszán elindított vonatpótló buszjáratok még egy évig maradnak, mert a 13 kilométernyi új sínpálya építése júniusban lényegében leállt – olvasható a nol.hu portálon. Ráadásul a kényszerből buszozók együtt bosszankodhatnak a 10-es főutat használó autósokkal, az Ürömi út jelzőlámpás csomópontját ugyanis csak jövőre építik át, így a több kilométeren elnyúló dugók is maradnak.
Csúszik a kisajátítás
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. a régi vasútvonalat elbontatta, de közben nem fejezte be határidőre az Északi Vasúti Duna-hidat Pilisvörösvárral összekötő vonalszakasz megépítéséhez szükséges területek kisajátítását. Az új pálya nyomvonalába eső telkek megszerzése még most is tart. A lap úgy tudja, a NIF ajánlatait az érintett ingatlanok tulajdonosainak jelentős hányada nem fogadta el. A kisajátítási eljárások lebonyolítása így a Fővárosi, illetve a Pest Megyei Kormányhivatal munkatársaira maradt. Márpedig, részben a járási rendszer kialakítása miatt, a kormányhivatali eljárások a kelleténél lassabban haladnak, a határozatok nem születtek meg időben. Ez az oka annak, hogy a hiányzó területek többségének megszerzéséhez a NIF is a hatósági határozatokat várja.
A teljes cikket elolvashatják itt.
Forrás: Northfoto