A milliárdos csalással lebukott brókercégek közül kettőt is Superbrands-dijjal ismertek el nem olyan régen – figyelt fel rá a 444.hu. Mint a lap megjegyzi, elég kétes értékű a díj, amelyről egyébként azt írják, 23 tagú, független szakemberekből álló bizottság ítéli oda.
A Buda-Cash 2014 végén kapta meg a Business Superbrand-elismerést, a Quaestort pedig 2009 után másodszor díjazták tavaly, mint a legjobb fogyasztói márkát. Utóbbi cég így nyilatkozott a díj kapcsán: „A díj pozitív megerősítést jelent számunkra, hogy jó úton járunk piaci megjelenésünkkel és szemléletünkkel, amelyet az innováció, a rugalmasság, a minőség határoz meg.”
A Superbrands azt mondja, minden esetben a már felépített márkát, annak értékét, azaz a vállalat múltját és nem a jövőjét díjazzák. Az említett két márkának a bizottság a 2014-es év elején ítélte oda a díjat a 2013-as valamint a korábbi évek márkaépítési teljesítménye alapján. Az elmúlt években mindkét vállalat a fenti folyamat eredményeképpen nyerte el a Superbrands díjat, ami egyben azt is jelenti, hogy a díjazás pillanatáig a vállalatok jó hírnévvel rendelkeztek, erős márkaértéket képviseltek, amivel megfeleltek a kiválasztás kritériumainak – tették hozzá.