A humánerőforrást támogató szoftverek általában két részre bonthatók. Az első csoportba azok sorolhatók, melyek megpróbálják a HR teljes területét lefedni. Ezek felépítése nagyrészt megegyezik, ugyanúgy találhatók bennük bérszámfejtési, személyügyi modulok. A programok másik része speciális: egy területre, például csak a toborzásra fókuszálnak – nyilatkozta a FigyelőNetnek Kosztyán Zsolt, aki a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karán oktatja a HR-szoftverek című tárgyat.
A HR-szoftverek között a bérügyviteli, a humánerőforrás-menedzsment, valamint a beléptető-, a bérszámfejtési és a munkaidő-nyilvántartó rendszerek hódítottak az elmúlt évben – derült ki a Nexon közleményéből. Ezeket többek között olyan új ügyfelek vásárolták meg, mint a Hankook, a Sykes Central Europe, az ITL Group, a Művészetek Palotája, a Zrínyi Nyomda, a BricoStore Hungária, az Athlon Pénzügyi Zrt., valamint a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
A kafetéria- és a komplex HR-rendszerek előnyben
„A HR-szoftverek már nem csupán a toborzást és a kiválasztást, a személyügyi és munkaidő-nyilvántartást szolgálják, hanem megoldást nyújtanak a karrier- és utódlástervezésre, a kompetenciák értékelésére, a kompetenciadeficit megállapítására, valamint a teljesítmény menedzselésére is. Ugyanakkor a humáninformatikai szoftverekkel szemben ma már egyre inkább elvárás, hogy az alapvető HR-funkciókat dolgozói önkiszolgáló rendszerekkel segítsék” – mondta Syrjänen-Barkóczy Eleonóra, a Nexon stratégiai és kereskedelmi igazgatója.
A korábbi évek trendjének megfelelően tavaly tovább erősödött a kafetéria-rendszerek térnyerése is. Tavaly mintegy kétmillió munkavállaló részesült az adómentes, s így a vállalatok számára költségcsökkentő béren kívüli juttatásokból. Syrjänen-Barkóczy Eleonóra véleménye szerint e tendencia még tovább erősödhet, figyelembe véve a rendszer rugalmas működését elősegítő idei változásokat, és a béren kívüli juttatásokra fordítható keretösszeg növekedését.