A Budapest Airport Zrt.-ben lévő állami részvénycsomagra vonatkozó eladási opció lehívását a kormány a június 9-re datált határozatában hagyta jóvá, amely a Magyar Közlöny 61. számában jelent meg; emellett az állami vagyonról szóló törvény alapján hozzájárulnak a versenyeztetés mellőzésével történő értékesítéshez.
A részvénycsomag eladásáról a nemzeti fejlesztési miniszternek kell gondoskodnia a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. útján, azonnali határidővel – derül ki a határozatból, amely a közzétételét követő napon lép hatályba.
A Heti Válasz internetes portálján szerdán megjelentek szerint az idén július-augusztusra várhatóan olyan helyzet alakul ki, miszerint a kormány “piackonform” módon képes lesz “visszaállamosítani” a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető BA-t.
miből vette volna meg?
Bár – a Heti Válasszal ellentétben – lapunknak nem voltak olyan információi, hogy visszaállamosítanák a repteret, de megpróbáltunk utánajárni, mi lehet a Budapest Airport körüli üzlet hátterében. Terjedelmes cikkünket ide kattintva olvashatja!
A spanyol Grupo ACS ugyanis várhatóan többségbe kerül a német Hochtief cégben, amely annak a konzorciumnak a vezetője, amelyik többségi tulajdonos a Budapest Airport Zrt.-ben. Ezt követően a repülőtéri érdekeltségeket, többek között a magyart is eladnák.
A Heti Válasz csütörtökön megjelent nyomtatott változatában arról is írt, hogy kínai cégek jelenhetnek meg a BA-ban, mert a budapesti repülőtér Pekingnek is fontos lehet. A lap szerint a kínaiak már bejelentkeztek a ferihegyi gyorsvasút építésére, és “állítólag” készen állnak a Malév megvásárlására is.