– Az Egyesült Államokban több margarint is betiltottak az elmúlt években azok egészségtelen telített zsírsavai és transzzsírsavai miatt. Mi szól mégis a mesterséges, esetenként kőolajszármazékokat tartalmazó margarin mellett a természetes vajjal szemben?
– Sok a tévhit a margarinokkal kapcsolatban, az egyik legkomolyabb félreértés a hidrogénezés kérdéséből ered. Valóban igaz, hogy az eljárás során transzzsír keletkezik, a margarinok többségének – így a Florának – az előállításához azonban már egy másik, korszerű eljárást használnak, amely kiküszöböli ezt a problémát. A Flora kőolajszármazékokat sem tartalmaz: kiváló minőségű növényi olajokból készül, és ezeknek köszönhetően nagyobb arányban találunk benne élettanilag kedvezőbb hatású telítetlen zsírsavakat.
– A Florát bevezetése óta szívbarát margarinként kommunikálják. Mitől szívbarát egy margarin?
– Az elnevezés nem önkényes. A Szívbarát védjegyet az Egészségügyi Minisztérium által 1996-ban indított Szívbarát program keretében ítélik oda olyan termékeknek, amelyek bizonyítottan jó hatással vannak a szív egészségére. Eddig mindössze pár tucat márka kapta meg a védjegyet, a Flora a kritériumoknak megfelelő zsírsavösszetétele miatt „érdemelte ki” ezt.
– Legutóbbi nagy kampányuk a Flora Szívbarát lépések elnevezést kapta. Az ügynökségük, a Mediator Group szakemberei azt mondják, az önök által kiírt tender nagyon hasonlított egy társadalmi kampányéra. Miért éppen ezt az irányt választották?
– A kezdetektől fogva az egészséges, szívbarát életmód népszerűsítése volt a Flora missziója. Amivel talán kicsit tovább mentünk az az, hogy nemcsak arra adunk javaslatokat, hogy hogyan kellene egészségesebben élni, hanem arra is, hogy ezt – helyes táplálkozással, mozgással, megfelelő stresszkezeléssel – hogyan lehet megvalósítani a mindennapokban. Ennek elősegítésére született meg a szívbarát napló, amely lehetőséget ad arra, hogy mindenki egyénre szabottan tervezze meg és kövesse végig az egészséges életmódhoz vezető útját. Továbbá ennek az útnak a megkönnyítésére értelmeztük át a szívbarát fogalmat, amely a kampány esetében olyan barátot, társat jelent, akivel könnyebb megtenni azokat a kis lépéseket.
– Ha már a barátoknál tartunk, nem lenne érdemes kihasználni a közösségépítésben rejlő lehetőségeket?
– Tisztában vagyunk azzal, hogy az életmódváltás nagyon nehéz dolog, és hogy sorstársakkal, barátokkal ezt könnyebb megvalósítani. Az oldalunkon kezdeményeztük egy olyan közösség létrejöttét, amelyben a tagok megoszthatják tapasztalataikat, segítő tippeket adhatnak egymásnak. Azonban tudjuk, hogy a nagy közösségépítő portálokkal nem tudunk versenybe szállni. Éppen ezért úgy döntöttünk, hogy a Facebookon indítunk egy rajongói oldalt, amelynek oldalkoncepciójaként lehetőség nyílik hasonló gondolkodású emberekkel ismerkedni, szívbarátokra szert tenni. Nagyon kíváncsiak vagyunk a fogadtatásra. Azt gondolom, ha sikerül elég embert bevonni, mozgósítani, akkor már megérte.
– Ezen oldalak fő közönségét a fiatalabbak alkotják. Ezek szerint fiatalítani szeretnék a márkát?
– A Flora fogyasztói bázisának nagy részét az idősebbek teszik ki, és ennek nagyon egyszerű oka van: addig, amíg az ember fiatal, nem gondol a szíve egészségére, jóllehet az, ahogyan a harmincas, negyvenes éveinkben élünk, nagymértékben befolyásolja későbbi életminőségünket. Ugyanezt a gondolatot szeretnénk most elültetni a fiatalabbak körében is. Gondolkozzanak előre, éljenek tudatosabban, hogy idősebb korukban is egészségesek, aktívak lehessenek.
– Mik a terveik a közeljövőben, várható-e új termékek megjelenése?
– A margarin jellemzően nem az a kategória, ahol gyors egymásutánban kerülnének a polcokra az új termékek. A Flora életében a legutóbbi ilyen újítás a Flora pro.activ margarin 2004-es bevezetése volt, amit kifejezetten a magas koleszterinszinttel küzdők számára fejlesztettünk