Az elmúlt év legjobb hirdetéseit elbíráló szakmai zsűri tagjai Dr. Fazekas Ildikó, fővédnök, az Önszabályozó Reklám Testület főtitkára, Szabó Ákos online üzletfejlesztési tanácsadó, Sas István reklámszakember, Gulyás János az Ipsos vezérigazgatója, publicista, Novák Péter énekes, szövegíró, koreográfus, valamint Iglódi Csaba a Magyar Fogyasztó Platform elnöke voltak.
A Kiadók négy kategóriában, „Az év sajtókampánya 2009”, „Az év sajtóhirdetése 2009”, valamint „Az év kreatív megjelenése 2009” és „Az év online megjelenése 2009” kategóriákban díjazták a tavalyi év legjobb alkotásait.
Az év sajtókampánya 2009-ben
Az RNA 2009 nyertesei: Az év sajtóhirdetése 2009: MBT – Szeretnél?, Az év kreatív megjelenése 2009: Husqvarna – Gardena bevezető kampánya, Az év sajtókampánya 2009: Nike – Te jelentsd a különbséget, Az év online megjelenése 2009: Budapest Bank – Webstart kampány