Pénteken Párizsban ülésezett az FIA Motorsport Világtanácsa, a megbeszélésen elfogadták a csapatok által már jóváhagyott szabályváltoztatásokat. Például jövőre állítható hátsó szárnyakkal segítik az előzést, ezeket védekezésre nem lehet használni.
Szigorították a karosszériára vonatkozó előírásokat, így próbálván elejét venni annak, hogy a Forma-1-es csapatok új trükkökkel jussanak jogosulatlan előnyhöz. Szigorúbb tesztek is lesznek jövőre, ezekkel a szárnyakat és a padlólemezeket is vizsgálják.
Elfogadták, hogy visszatérnek a turbómotorok az autósport királykategóriájában, a jelenlegi, 2,4 literes blokkokat 1,6 literes közvetlen befecskendezésesek váltják 2013-tól. 12 ezernél korlátozzák a fordulatszámot, ettől 35 százalékos fogyasztáscsökkentést remél az FIA és a zöld Forma1-et szívügyének tekintő Jean Todt, a szervezet francia elnöke. 2013-tól csak évi öt motort használhatnak el a pilóták, 2014-re ezt négyre csökkentik. Továbbá négy helyett öt versenyt kell kibírniuk a sebességváltóknak.
Visszatérnek a turbómotorok (MTI/EPA)
Változott néhány apróbb szabály is a következő szezonra, például a bokszutca szélességére vonatkozó, a versenyigazgatónak pedig lehetősége lesz arra, hogy biztonsági okokból teljesen lezárja a bokszutcát. Pontosabb tájékoztatást kapnak a versenyzők arról, hogy mikor előzhetik meg a biztonsági autót és mikor nem.
A legérdekesebb módosítás, hogy a csapatutasítások tiltására vonatkozó passzust törölték a szabálykönyvből. Ezzel együtt az FIA fenntartja magának a jogot, hogy szankcionálja a csapatokat, ha azok bármilyen módon ártanak a sportág hírnevének.