Minden lobbicsoport a saját területét favorizálja, amikor az új kormányzati negyed helyszíne kerül szóba. Az MTI-nek nevük elhallgatásával nyilatkozó ingatlanpiaci szakértők, illetve szereplők egyik része a Parlament épületéhez közelebb lévő helyszínekre adta a voksát, míg mások úgy vélték, a távolabbi, de a Dunán hajóval elérhető helyszínek is versenyben maradhatnak.
A Parlamenthez két lehetséges helyszín van a legközelebb: a WestEnd 2, amely a Ferdinánd híd túlsó oldalán épül majd a Trigránit beruházásában, illetve attól kissé északabbra, a Rákosrendező pályaudvar területe. Ráadásul ez utóbbi a MÁV tulajdona, tehát a telekből bevételhez juthatna az állam.
Eladás, majd bérlés
Az elképzelt konstrukció ugyanis az lenne, hogy egy profi fejlesztő – a kormány igényei szerint – építené fel a létesítményeket, majd hosszú távra bérbe adná az irodaházakat a magyar államnak. Így a meglévő minisztériumi épületek eladásából befolyt vételár – egy összegben – kerülne be a költségvetésbe.
A szintén Trigránit-tulajdonban lévő Milleniumi városközpont – a szakértők többsége szerint – már nem bír el egy ekkora fejlesztést.
Előnyben a Duna-part?
A két legdélebbi pont a Csepel-sziget északi csücske, illetve átellenben, a kelenföldi Kopaszi-gát és környéke. A szakértők egy része ezeket távoli helyszíneknek tartja, míg mások éppen a Duna miatt vélik esélyesnek mindkét helyszínt. Párizsban például természetes lenne, hogy az ott dolgozók hajóval érik el a belvárost. „Nálunk a vízi közlekedésnek nincs kultúrája” – hangzott az ellenérv.
Szóba jöhet a Corvin sétány is
Új helyszínként került be a képbe a Corvin sétány a Józsefvárosban. Itt amúgy is körülbelül annyi irodát tervezett a befektető Futureal-csoport, mint amennyire a központi államigazgatásnak szüksége lenne. A befektető minden fórumon hangoztatja, hogy az észak-déli metró, valamint a körúti villamos jó tömegközlekedést biztosít a területnek.