A mai bejelentés után kilenc országban indul speciális YouTube-oldal, amelyek nemcsak egyszerű nyelvi lokalizációk, hanem tartalmilag is egyedi „nemzeti” verziói a sikeres videós közösségnek.
Európában Franciaország, Írország, Olaszország, Hollandia, Lengyelország, Spanyolország és Anglia képezi a YouTube-offenzíva gerincét, míg Dél-Amerikában Brazília ad helyet a cég terveinek, Ázsiában pedig elindulhat a speciális japán oldal.
Kelet-Európában csak a lengyeleknek van saját YouTube-juk
Az oldalak saját toplistákkal és saját felelősséggel rendelkeznek, a különböző országokban a partnerek és együttműködők tábora is más és más. A nemzetközi oldalak mindegyike külön-külön ügyel a nemzeti és nemzetközi szerzői jogi kérdésekre, és természetesen felelősséget vállal az esetlegesen felmerülő jogi problémák esetén.
A vállalat legnagyobb terjeszkedésének jeleként mintegy 1000 partnerrel kötött szerződéseket márciusban, amelyek megalapozták a most elindított oldalak jogi, üzleti és technikai hátterét.
A doménneveket nem variálta túlzottan a cég, amikor a Youtube mögé az ország doménjelzését helyezte el, tehát könnyen megtalálható mindenki számára a nemzeti verzió.
A hazai oldalról még nem szólnak a hírek, bár a youtube.hu domén a DANUBIA Szabadalmi és Védjegy Iroda Kft. tulajdonát képezi, ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy az amerikai sikercég nem tart rá igényt a jövőben.